kolačići ostaju

Google ipak odustao od poteza koji bi pokopao oglašivačku industriju

23.07.2024 u 18:13

Bionic
Reading

Nakon velikog pritiska zakonodavaca iz više zemalja, ali i oglašivačke industrije, Google je objavio da odustaje od planova o postupnom ukidanju kolačića za praćenje trećih strana iz web preglednika Chrome. Umjesto toga će uvesti novi upit za korisnike, koji će moći odabrati kako žele da ih se prati u Googleovim proizvodima za pretraživanje.

Googleova prijetnja da će eliminirati kolačiće natjerala je industriju oglašavanja da traži alternative, što je izazvalo zabrinutost regulatora. U Velikoj Britaniji vlasti su od Googlea u veljači otvoreno zatražile da odustane od planova o postupnom ukidanju kolačića zbog straha od monopola. Dionice konkurentskih oglašivačkih tech divova porasle su nakon Googleove objave.

Podsjetimo, Google je 2020. prvi put najavio planove za uklanjanje podrške za kolačiće za praćenje trećih strana u Chromeu, koji je planirao provesti do 2022. Nakon toga je tri puta pomaknuo rok za ukidanje podrške za kolačiće, posljednji puta na 2025. godinu.

Tijekom proteklih nekoliko godina Google je uveo nekoliko eksperimenata zamjene kolačića za širu industriju radi testiranja, ali nijedan nikada nije dobio punu podršku partnera u industriji i regulatora.

FLoC, Googleova početna zamjena za kolačiće, ukinut je 2022. nakon dvije godine, dijelom jer su se stručnjaci za privatnost brinuli da bi oglašivačima nenamjerno mogao olakšati prikupljanje podataka o korisnicima.

Izvor: Društvene mreže / Autor: CNBC

Kasnije je testirao drugačiji proizvod, nazvan Teme, koji je marketinškim stručnjacima omogućio postavljanje oglasa putem ograničenog broja tema određenih aktivnostima preglednika korisnika. Prošle je godine počeo testirati novu značajku po imenu Zaštita od praćenja koja je ograničila praćenje na Chromeu na više stranica.

Na kraju su ipak odlučili odustati od traženja novog rješenja, za koje, kako tvrde, nemaju podršku u industriji.

Potpredsjednik tvrtke Privacy Sandbox Anthony Chavez napisao je kako će odmak od kolačića zahtijevati suradnju velikog broja uključenih. 'Umjesto da ukinemo kolačiće trećih strana, uveli bismo novo iskustvo u Chromeu koje ljudima omogućuje donošenje informiranog izbora koji se primjenjuje na cijelo njihovo pregledavanje weba, a taj bi izbor mogli prilagoditi u bilo kojem trenutku', napisao je Chavez.

Kako javlja Axios, Googleov novi potez podsjeća na promjenu praćenja aplikacija koju je Apple uveo 2021. Apple je tvrdio da je promjena pogodovala privatnosti korisnika, dok su konkurenti tvrdili da im šteti.

Budući da se dvije trećine posjeta web stranicama u SAD-u odvija u aplikaciji Chromeu, većina marketinških stručnjaka, tvrtki za oglasnu tehnologiju, agencija i izdavača smatra da nemaju drugog izbora nego pronaći nove alternative kolačićima ako žele spasiti svoje poslovanje.