POMOĆU AI-JA

Google uvodi novi način pretrage, pogledajte što su pripremili

04.10.2024 u 13:32

Bionic
Reading

Novi Googleov alat omogućuje pretraživanje interneta pomoću kratkog snimljenog videa i postavljenog pitanja - koje će analizirati umjetna inteligencija

Google je objavio novu značajku koja će omogućiti ljudima pretraživanje interneta pomoću - videa. Nova opcija za pretraživanje videom omogućit će korisnicima da usmjere kameru prema nekom objektu, postave pitanje o njemu i dobiju rezultate pretrage. Korisnici Androida i iPhonea diljem svijeta dobit će pristup ovoj značajci omogućavanjem opcije 'AI Overviews' u svojoj Google aplikaciji, no u početku će podržavati samo engleski jezik.

Ovo je najnoviji potez tehnološkog giganta kojim se mijenja način na koji ljudi pretražuju internet korištenjem umjetne inteligencije (AI). Ova objava dolazi tri mjeseca nakon što je OpenAI, kreator ChatGPT-a, najavio da testira mogućnost pretraživanja postavljanjem pitanja svom chatbotu.

Google je ove godine uveo AI-generirane rezultate na vrhu određenih upita za pretragu, s rezultatima koji dosta često nisu bili baš previše korisni. U svibnju je ova značajka bila kritizirana zbog povremenih netočnih odgovora, uključujući savjet da se sir zalijepi za pizzu korištenjem 'netoksičnog ljepila'.

U to vrijeme Googleov je glasnogovornik rekao da su to 'izolirani slučajevi'. Rezultati su se od tada poboljšali, što znači da su dolazili s manje netočnosti. Kompanija je nakon toga također poduzela daljnje korake prema uključivanju AI-ja u pretragu, uključujući mogućnost postavljanja pitanja o statičnim slikama korištenjem Google Lensa.

Tvrtka je izjavila da je ova značajka povećala popularnost Lensa unutar njihove mobilne aplikacije, što ih je motiviralo da je dodatno prošire i omoguće pretragu putem videa.

Video u fokusu

Googleova voditeljica pretrage Liz Reid izjavila je da će nova mogućnost omogućiti ljudima da lakše postavljaju pitanja o svijetu oko sebe. Kao primjer, navela je osobu u posjetu akvariju koja želi saznati zašto riba pliva u skupini. Umjesto da mora pretraživati ribu na internetu i pisati upit, nova značajka će omogućiti korisniku da usmjeri kameru, snimi kratki video i glasno postavi pitanje.

Googleova AI tehnologija analizirat će video, prepoznati ribu, kombinirati to s postavljenim pitanjem i pružiti rezultate pretrage. Industrijski analitičar Paolo Pescatore rekao je da je ovo 'velika stvar' za Google. 'Sada vidimo AI u svemu, a ljudi se najbolje povezuju s vizualima', rekao je Pescatore.

'Ovaj najnoviji razvoj dodatno pokazuje nove načine kako sadržaj oživjeti putem nečega poput pretrage, što je jedan od najčešćih zadataka na internetu. Tu postoji potencijal da AI postane doista kolaborativan i inovativan u svakodnevnom životu - nalazimo se na pragu toga da AI postane personaliziran i jedinstven temeljem naših obrazaca korištenja i navika.'

Ostali načini pretraživanja

Osim uvođenja načina pretraživanja putem videa, Google je objavio i nekoliko drugih ažuriranja. Tvrtka navodi da je poboljšala rezultate pretrage za kupovinu, koji će sada uključivati recenzije i podatke o cijenama od različitih prodavača. Također uvodi konkurenta aplikaciji za prepoznavanje glazbe Shazam, koja je u vlasništvu Applea.

Novi alat, dostupan putem opcije Circle to Search na Android uređajima, omogućit će ljudima prepoznavanje pjesama s web stranica koje pregledavaju ili emisija koje streamaju, bez napuštanja aplikacije. Googleove nove značajke dolaze u trenutku kada se suočava s rastućim izazovima u području pretrage, gdje se procjenjuje da drži više od 90 posto globalnog tržišta.

To uključuje OpenAI, koji je u srpnju otkrio da testira značajku pretraživanja unutar ChatGPT-ja. SearchGPT omogućuje ljudima da pretražuju internet postavljanjem pitanja chatbotu, a testira se među ograničenim brojem korisnika u SAD-u. Googleove najave vjerojatno su način da se suprotstavi rastu konkurentskih tvrtki, iako niti jedna zasad nije ozbiljno ugrozila njegovu dominaciju, piše BBC.