Labuđi pjev aktualne generacije konzola donio nam je velik broj atraktivnih naslova, uključujući samurajsku eskapadu Ghost of Tsushima. Pitanje je, doduše, koliko je ova saga o osveti i časti zapravo dobra
Nakon što smo se najeli blata i patnje igrajući emocionalno iscrpljujući 'The Last of Us Part 2', sama ideja još jednog osvetničkog pohoda nije nam zvučala kao baš najbolja ideja. Na sreću, već nakon pola sata provedenog u Sucker Punchevom 'Ghost of Tsushima' prisjetili smo se koliko igre ovog tipa mogu biti zabavne.
Tvorci serijala 'Infamous' u 'Ghost' su unijeli zbilja puno truda, pruživši igračima iskustvo temeljeno na hrpi starih vesterna i, u konačnici, najpoznatijem filmu Akire Kurosawe, posegnuvši tako daleko da čak nude opciju igranja igre u crno-bijelom modu.
Sedam samuraja na PlayStationu 4
'Ghost of Tsushima' stavlja vas u papuče samuraja Jina s otoka Tsushima, čovjeka čiji se čitava životna filozofija okreće oko koncepta časti i ratničke odgovornosti, nakon što njega i hrpu drugih samuraja satru Mongoli. Tsushima je bila jedno od prvih odredišta mongolskih osvajača na njihovom putu prema osvajanju Japana.
Pored niza estetskih podudarnosti s Japanom u trinaestom stoljeću, 'Ghost of Tsushima' svoj model igre puno više poravnava s 'Infamousom' i, dijelom, 'Assassin's Creedom', uz naglasak na izuzetno zabavnu mehaniku mačevanja.
Glavni lik brzo shvati da 'igrom na čisto' neće pobijediti neprijatelje, pa uz ogromnu knedlu u grlu odluči koristiti nešto podmuklije tehnike, pretvorivši se u opasnog gerilskog ratnika koji, premda se zna boriti u izravnoj borbi, ima i opciju korištenja hrpe tehnika primjerenijih nindžama.
Nindža ili samuraj?
Naravno, igra vam ni u jednom trenu ne spočitava zašto ste odlučili koristiti dimne bombe u borbi protiv pomahnitalih Mongola, već vas zasipava hrpom novih korisnih tehnika i stavova. Pritom, na naše oduševljenje, ne implicira da radite nešto krivo. Štoviše, skoro sve tehnike se na neki način međusobno nadopunjuju. Borba nije jednostavna te zahtijeva puno vježbe i strpljenja, pogotovo nakon što igra ubaci hrpe različitih tehnika i trikova.
'Ghost of Tsushima', tim rečeno, ima jako zanimljiv pristup borbi. Glavni lik može uvijek 'napraviti pravu stvar' i stati pred neprijateljsku patrolu tražeći priliku da se bori s najjačim među njima, no također ih može potamaniti napadom iz sjene.
Svaka baza koju oslobodite, svaki ratnik kojem pomognete i svaki komadić prekrasno oslikanog krajobraza koji istražite pruža neizmjerno zadovoljstvo te igraču, zahvaljujući toni opcija, daje suptilnu potvrdu da ste posebni te da sve možete riješiti svojim 'jedinstvenim pristupom'.
Igra vrijedna igranja
Što tiče same radnje, ona vrlo lijepo nadopunjuje kontekst same igre, prije svega zbog dobro pisanih likova. Manjak humora i relativno smrknuti protagonisti, pretpostavljamo, služe kako ne bi uvrijedili uvijek izbirljive japanske recenzente. Vrlo je jasno da je Sucker Punch nastojao skrojiti nešto autentično, mračno i vrlo, vrlo zabavno. Igra je, ruku na srce, i dalje puna bugova koji lome imerziju. Kamera ponekad zna zauzeti najneprikladniji kut tijekom borbe, dok umjetna inteligencija radi jako slabo kada joj se odlučite prišuljati. Konačno, tu je i niz sitnih problema s fizikom, no takve stvari su koliko-toliko očekivane u sandbox naslovima. Na kraju krajeva, sama činjenica da igramo samurajski 'Assasin's Creed' bez mikrotransakcija jako je zadovoljavajuća.
'Ghost of Tsushima' je, bez dvojbe, jedna od najljepših i 'najimerzivnijih' akcijskih avantura za PlayStation 4. Istraživanje otoka Tsushima, putovanje prema osveti i moralne dileme glavnog lika savršeno se uklapaju s predivnim krajobrazima, inspirirajućom glazbom i masivnom količinom kozmetičkih predmeta.
Uostalom – tko zna, možda su traume koje je uzrokovao 'The Last of Us Part 2' poslužile kao dobar temeljac za igru koja nas, unatoč teškim temama, i dalje iz petnih žila nastoji zabaviti.
- Ime: Ghost of Tsushima
- Proizvođač: Sucker Punch
- Žanr: akcijska avantura
- Platforme: PlayStation 4
- Cijena: Oko 450 kn