Poduzetništvo bez inovacija je nezamislivo, a s obzirom na brz tehnološki razvoj i promjene koje donosi, za daljnji napredak potrebne su strategije vodstva za poticanje inovacija i komercijalizaciju ideja, istaknuto je u srijedu na konferenciji Algebre i Massachusetts Institutea of Technology (MIT)
Konferencija Innovation Leadership Day okupila je oko stotinu sudionika iz raznih sektora i tvrtki iz Hrvatske, kao i predavače s MIT-a, koji su u Zagreb stigli na poziv i u suradnji s obrazovnom institucijom Algebrom, u čijim se prostorima ovaj tjedan održava i MIT Bootcamps.
Najava osnivanja regionalne podružnice prvog MIT alumni kluba
To je ujedno prvi puta da je MIT odabrao neku europsku zemlju za svoj Bootcamps, u sklopu kojeg od 8. do 14. lipnja predavači s MIT-ja predaju domaćim i studentima iz svijeta, koje je MIT izabrao.
Tu su i razne radionice, seminari i drugi oblici poduke, kao i konferencija o inovacijama i liderstvu na kojoj su predstavnici MIT-ja, među kojima i direktorica MIT Bootcampsa Hanne Adeyeme, najavili da će se u Zagrebu, u Algebri osnovati i regionalna podružnica prvog MIT alumni kluba u ovom dijelu Europe.
Predavač na MIT-ju i izvršni direktor Martin Trust Centra za poduzetništvo Paul Cheek naglasio je pak važnost rukovoditelja u tvrtkama i organizacijama za budućnost inovacija.
'Svi poduzetnici u svijetu danas se suočavaju sa sličnim izazovima vezanim za tehnološki razvoj i uvođenje novih metoda za zadržavanje profitabilnosti i konkurentnosti, ali načini kako će rješavati te izazove su prilično individualni tj. razlikuju se od tvrtke do tvrtke, kao i brzina kojom se prilagođavaju novostima i nalaze rješenja.
Tu je važna i percepcija, znanja i inovativnost samih rukovoditelja, lidera, pa stoga neke tvrtke idu u tome jako brzo, a neke sporije, i zapravo svima pokušavamo kroz radionice i predavanja pomoći. To ne znači da su oni koji brzo nalaze rješenja i uspješniji dugoročno gledano, kao ni da su velike kompanije bolje od manjih, nego jednostavno danas je za sve važno da prate što se događa i da inoviraju za sebe i svoje kupce ono što im donosi i opstanak i napredak', kazao je Cheek.
Poručio je i da su neke od novosti koje svako treba pratiti umjetna inteligencija i njezina rastuća primjena, kao i potrebe korisnika, ali i zaposlenika.
U Hrvatskoj manje od pola tvrtki sustavno radi na poticanju kulture inoviranja
Naglasivši da je veliki kompliment Hrvatskoj, ali i Algebri to što ih je MIT izabrao za svoj prvi i jedini Bootcamps u Europi, predavačica na Algebri i viša potpredsjednica za razvoj poslovanja u Constellation Software Inc. (koja stoji iza hrvatske softverske tvrtke IN2) Katarina Šiber Makar ocijenila je da nije lako biti inovator, ali da u Hrvatskoj postoji jako puno znanja i mnogih mladih startupova sa raznim inovativnim rješenjima za mnoge poslovne i druge probleme.
'Inovacija ovisi o puno toga, i u kompanijama to nije jednostavno, ali bitno je da izdvoje sredstva u ljude i infrastrukturu za to, da to rade kontinuirano i stvaraju kulturu poticanja inoviranja, što znači i da se može pogriješiti dok se ne dođe do željenog ishoda. U Hrvatskoj manje od 50 posto tvrtki to radi sustavno, ali po sektorima inovativnost je sve prisutnija u gotovo svima', kazala je Šiber Makar.
Važna ulaganja u ljude i zaposlene, inovacije dolaze i od njih
Direktor strategije, razvoja i korisničkog iskustva u Hrvatskoj pošti Mladen Puzak istaknuo je da su inovacije za rad pošte jako važne, kao i njihov novi logistički, moderno tehnološki opremljen centar, uvođenje električnih bicikala i motora za poštare i dostavu, online platforme prodaje i drugo.
'Inovacija zapravo kreće iz procesnog dijela kompanije, a kako smo mi ona koja zapošljava najviše u Hrvatskoj, svi naši zaposlenici su i naša najveća snaga, pa i inovacija kreće od njih, tj. onih koji mogu razumjeti poslovni proces i donijeti nešto novo. Promjena svih procesa je i promjena za njihov rad i živote i važno je da su oni tome prilagođeni i da se inovativnim rješenjima koja stvaramo poboljšavaju i plaće i uvjeti rada', kazao je Puzak.
Iznio je i podatak da je Hrvatska pošta samo u zadnjih osam godina investirala više od 200 milijuna eura u razvoj cjelokupnog poslovanja, a s investicijama i nastavljaju jer se tehnologije stalno mijenjaju.