NEED CONNECTS

Manje istraživanja, više uživanja: Ova domaća aplikacija isplanirat će vam odmor

13.04.2025 u 16:13

Bionic
Reading

U moru digitalnih platformi koje pokušavaju transformirati turističku industriju hrvatska aplikacija Need Connects ističe se ambicioznom misijom – povezati turiste s autentičnim lokalnim iskustvima na jednostavan, personaliziran i tehnološki napredan način. Iza tog projekta stoji Lana Bedeković Rosandić te je s nama podijelila kako je sve počelo, koji su ciljevi aplikacije te zašto je baš Hrvatska idealno mjesto za ovakav pothvat

'Ideja za Need Connects rodila se iz dugogodišnjeg iskustva u turizmu i stalne potrebe za modernizacijom turističke ponude', pojašnjava nam Lana Bedeković Rosandić, a projekt je pokrenula s Ankicom Ćaletom, Tomislavom Rosandićem i Ivanom Protegom.

'Vidjeli smo ogroman jaz između ponude i potražnje za turističkim aktivnostima – gosti dolaze u destinaciju i žele doživjeti autentična iskustva, ali ih je teško pronaći i rezervirati na jednostavan način. S druge strane, lokalni pružatelji usluga nemaju učinkovit kanal za dosezanje gostiju.'

Naša zemlja, koja se diči turizmom kao najjačom gospodarskom granom, ali i velikim brojem malih poduzetnika u sektoru turističkih aktivnosti, pokazala se kao savršeno tlo za lansiranje projekta.

'Hrvatska je idealno mjesto za lansiranje ovog projekta zbog razvijenog turizma, velikog broja malih poduzetnika u sektoru turističkih aktivnosti i otvorenosti tržišta za digitalna rješenja. U projekt smo uložili oko 600.000 eura, pri čemu dio financiranja dolazi iz fondova EU-a, dio od privatnih investitora, a dio od osnivača', otkriva nam Bedeković Rosandić.

Jedna od ključnih komponenti aplikacije je implementacija umjetne inteligencije, a ona korisnicima omogućuje jedinstven doživljaj – u pravom smislu te riječi.

AI i Need Connects

'Umjetna inteligencija u Need Connectsu omogućuje gostima da u nekoliko klikova dobiju potpuno personalizirani itinerar na temelju njihovih interesa, vremenskih uvjeta i dostupnosti usluga.

Naprimjer, ako gost preferira avanturističke aktivnosti i dolazi u Split tijekom ljeta, AI će mu preporučiti kajakarenje, jet-ski ili izlet brodom, uzimajući u obzir vremensku prognozu i dostupne termine. Ako se vrijeme promijeni, aplikacija će predložiti alternativne aktivnosti, poput vinske ture ili posjeta muzeju', pojašnjava nam Bedeković Rosandić.

Rješenje za dvije strane

Need Connects je zamišljen kao rješenje za dvije strane – putnike i lokalne pružatelje usluga. Primarni korisnici su individualni putnici koji žele jednostavan način planiranja aktivnosti u nekoj destinaciji, ali aplikacija jednako pomaže i onima koji nude usluge.

'Naša primarna ciljana skupina su putnici koji žele jednostavan i brz način planiranja aktivnosti. No jednako važni su lokalni pružatelji turističkih usluga – vlasnici brodica, organizatori izleta, vinskih tura, adrenalinskih aktivnosti, transfera i slično', kaže naša sugovornica.

Vrućina i turisti u Splitu
  • Vrućina i turisti u Splitu
  • Vrućina i turisti u Splitu
  • Vrućina i turisti u Splitu
  • Vrućina i turisti u Splitu
  • Vrućina i turisti u Splitu
    +11
Vrućina i turisti u Splitu Izvor: Pixsell / Autor: Ivana Ivanović

Potpora manjima

Platforma među ostalim pruža alat za potpunu digitalnu vidljivost i kontrolu. 'Need Connects im omogućava i pristup gostima bez velikih marketinških ulaganja. Sve rezervacije, naplate i upravljanje kapacitetima odvijaju se unutar platforme, čime dobivaju efikasan alat za povećanje popunjenosti i prihoda. Posebno želimo podržati manje turističke destinacije, čija je promocija aktivnosti često izazovna', tumači Bedeković Rosandić.

U usporedbi s postojećim rješenjima na tržištu, Need Connects se, kaže naša sugovornica, razlikuje po svojoj direktnoj usmjerenosti na krajnjeg korisnika.

'Za razliku od konkurencije, Need Connects je B2C platforma i brend koji će postati broj jedan za bukiranje aktivnosti u Hrvatskoj. Need Connects je direktno usmjeren na krajnje korisnike – putnike. Naš cilj je da gost, čim dođe u neku destinaciju, odmah zna da u Need Connectsu može pronaći, rezervirati i platiti sve što mu treba – od izleta i vodenih sportova do transfera i ulaznica', navodi.

Aplikacija je trenutačno u fazi soft launcha, no već bilježe konkretne rezultate. 'U fazi soft launcha aktivno radimo na uključivanju pružatelja usluga. Već sada imamo stotine ponuđenih aktivnosti, a fokus nam je na proširenju ponude prije nego što aplikacija postane potpuno operativna za goste', kaže naša sugovornica.

Izazovi i prilike

S obzirom na sve veću potrebu za digitalizacijom, Need Connects odgovara, navodi, i na izazove i na prilike koje donosi novo doba turizma.

'Izazov je fragmentirano tržište – turisti moraju pretraživati više izvora za rezervaciju aktivnosti. Zatim manjak digitalizacije kod manjih ponuđača jer mnogi još rade s papirnatim rezervacijama, kao i ograničena vidljivost – lokalne ture i iskustva teško se natječu s velikim oglašivačima.

Prilike i rješenja koje nudimo su digitalizacija procesa jer Need Connects objedinjuje sve na jednoj platformi, bolja distribucija i povećana vidljivost za male pružatelje usluga, povećana potrošnja gostiju – jednostavnija kupnja znači više rezervacija – te automatizacija, što znači manje administracije, više fokusa na kvalitetu usluge.'

Što se tiče planova za budućnost, kaže da se oni kratkoročni odnose na to da povežu 1000+ pružatelja usluga u Hrvatskoj, lansiraju mobilnu aplikaciju s kvalitetnim brojem aktivnosti te aktivno promoviraju platformu kroz digitalni marketing, ambasadorski program i suradnje s turističkim partnerima. Dugoročno, u sljedećih pet godina, planiraju skalirati Need Connects globalno – prvo u jadranskoj regiji, zatim i na ključnim turističkim tržištima.

'Želimo postati vodeća platforma za bukiranje iskustava u destinacijama te nastaviti razvijati AI kako bismo kreirali još personaliziranija putovanja', zaključuje Bedeković Rosandić.