Nekad vruća roba, danas na rasprodaji. Umjesto za sto, bivši pionir društvenih mreža prodan je online oglašivačkoj tvrtki i Justinu Timberlakeu za mršavih 35 milijuna dolara
Mnogi među nama bili bi zadovoljni i s deset posto tog iznosa. No MySpace je ipak druga priča.
Još do prije kojih pet-šest godina, Rupert Murdoch platio je vrtoglavih 580 milijuna dolara kako bi MySpace postao dijelom njegove tvrtke News Corporation.
Šefovi Googlea 2006. stavili su potpis na ugovor o prodaji oglasa na MySpaceu vrijedan 900 milijuna dolara. Do 2007. imao je 300 milijuna registriranih korisnika i vrijednost procijenjenu na nevjerojatnih 12 milijardi dolara.
A onda se dogodio Facebook. Iako pokrenut godinu dana kasnije, site Marka Zuckerberga pomeo ga je sa scene, zajedno s ostalom konkurencijom. Prestigao ga je po broju korisnika prije dvije godine, nakon čega su i oglašivači počeli u većoj mjeri preusmjeravati novac prema novoj zvijezdi.
Guardian navodi procjenu tvrtke za istraživanje tržišta eMarketer, prema kojoj će MySpace uprihoditi oko 183 milijuna dolara globalno od oglašavanja tijekom ove godine. Ni blizu 605 milijuna dolara, koliko je bilježio tijekom najboljih godina. A očekuju i gubitak od 165 milijuna dolara.
News Corporation ponudio ga je na prodaju ove godine te angažirao investicijsku banku Allen & Co da nađe kupca. Na kraju je prihvaćena ponuda tvrtke za ciljano oglašavanje Specific Media.
U kupnju je, piše CNET, uključen i pjevač Justin Timberlake. Osim vlasničkog udjela, Timberlake će preuzeti i aktivnu ulogu u budućem razvoju tvrtke. Vjeruje se da će transakcija biti obavljena gotovinom i dionicama te da će Murdochov medijski div zadržati manji vlasnički udio.
U kojem će smjeru MySpace krenuti, znat će se tijekom ljeta, kada će novi vlasnici objaviti svoje planove i ciljeve. Do tada će se pozicionirati kao 'prvorazredno digitalno odredište za originalne nastupe, video sadržaj i glazbu'.
Za više od pola od preostalih 500 zaposlenih bit će prekasno - čekaju ih otkazi. Prije dvije godine MySpace je zapošljavao više od 1.400 djelatnika. No njihov je broj već radikalno smanjen tijekom travnja prošle i siječnja ove godine.
Sudbina MySpacea može poslužiti kao otrežnjujuće upozorenje novim tvrtkama u usponu, čiju vrijednost također procjenjuju na astronomski visoke iznose, ali i potencijalnim ulagačima.
Zynga, recimo, priprema javnu ponudu dionica, potencijalno vrijednu 20 milijardi dolara. LinkedIn je to već napravio - njegova je vrijednost procijenjena na 8,6 milijardi dolara. A iduće godine na to se sprema Facebook, čija bi vrijednost mogla biti čak 80 milijardi dolara.