IMPRESIVNE BROJKE

Na krilima blokade X-a u Brazilu, ova društvena mreža bilježi nagli rast korisnika

09.09.2024 u 13:59

Bionic
Reading

Društvena mreža Bluesky nastavlja doživljavati impresivan rast, a najnoviji podaci pokazuju da je u samo tjedan dana pridobila više od tri milijuna novih korisnika, čime je ukupan broj porastao na više od devet milijuna. Ovaj nagli skok dogodio se nakon što je brazilski sud zabranio X (bivši Twitter), što je korisnike natjeralo da potraže alternativne platforme. Bluesky je decentralizirana društvena aplikacija koju je osmislio bivši izvršni direktor Twittera Jack Dorsey i razvijao je usporedno s današnjim X-om. Ima korisničko sučelje nalik Twitterovom, s izborom algoritama, slobodnijim pristupom dizajnu i moderiranjem specifičnim za pojedinu zajednicu

Bluesky je trenutno zauzeo drugo mjesto na ljestvici najpopularnijih besplatnih aplikacija za iPhone u Brazilu, odmah iza Metine konkurentske aplikacije Threads. Ovaj uspjeh pokazuje koliko je zabrana X-a pogodila brazilsku digitalnu scenu i otvorila vrata novim platformama poput Blueskya.

U istoj objavi Bluesky je uvjerio sve korisnike da videopodrška stiže 'vrlo brzo', što bi moglo poboljšati korisničko iskustvo i privući još veći broj ljudi. Platforma je započela kao inicijativa, koju je podupirao Twitter, za stvaranje otvorenog društvenog protokola, ali je od tada postala neovisan startup koji podržavaju strani ulagači. Javnosti se u potpunosti otvorila u veljači ove godine, a dotad se Blueskyu moglo pristupiti samo uz pozivnicu.

No rast Blueskya nije bez izazova. U ranijim izvješćima o rastu tvrtka je naglasila da čak 85 posto novih korisnika dolazi iz Brazila, što predstavlja ogroman priljev na platformu u kratkom vremenu. Ovakav nagli porast korisnika rezultirao je povremenim tehničkim problemima, no kompanija aktivno radi na njihovom rješavanju da bi osigurala glatko iskustvo za sve njih.

Bluesky se trenutačno pozicionira kao glavna alternativa X-u, a uz dodatne funkcionalnosti i kontinuirani razvoj mogao bi postati jedan od ključnih igrača na tržištu društvenih mreža. Tek ostaje vidjeti kako će se ova platforma nositi s izazovima brzog rasta i zadržati povjerenje korisnika u budućnosti.

O Blueskyu

Bluesky koristi okvir otvorenog računalnog koda izgrađen unutar tvrtke, AT protokol, zahvaljujući kojem ljudi izvan nje imaju uvid u to kako je izgrađen i što se razvija. Dorsey je predstavio projekt Bluesky još 2019. godine, kad je bio glavni izvršni direktor Twittera.

Tada je rekao da će Twitter financirati 'mali neovisni tim do pet arhitekata, inženjera i dizajnera otvorenog koda', zaduženih za izgradnju decentraliziranog standarda za društvene medije, s ciljem da s vremenom usvoji taj standard.

Nakon što je Musk preuzeo Twitter, Bluesky je bio potpuno odvojen od te platforme. Dorsey je čak koristio Bluesky da bi izrazio svoje razočaranje Muskovim vodstvom. Sama aplikacija funkcionira poput Twittera te možete kliknuti dugme s plusom za izradu objave od 256 znakova, a ona također može sadržavati fotografije.

Na objave možete odgovoriti, retvitati ih, lajkati i - pomoću izbornika s tri točke - prijaviti, podijeliti putem iOS Share Sheeta drugim aplikacijama ili kopirati kao tekst. Možete tražiti i pratiti druge korisnike te pregledati njihove objave na svojoj vremenskoj traci Home.

Ranije je aplikacija Bluesky sadržavala popularne objave u feedu What's Hot. Taj je feed u međuvremenu zamijenjen algoritamskim i personaliziranim feedom Discover, a on sadrži više od samog sadržaja u trendu. Tu je i kartica Discover u donjem središnjem dijelu navigacije aplikacije te nudi više prijedloga koga slijediti i tekući feed nedavno objavljenih ažuriranja Blueskya.

Bluesky se borio s problemima moderiranja od svog pokretanja.

Optužen je ranije da nije uspio zaštititi svoje marginalizirane korisnike i da nije moderirao rasistički sadržaj. Nakon kontroverzi zbog toga što dopušta rasne uvrede u imenima računa, frustrirani korisnici pokrenuli su 'štrajk objavama', u sklopu kojeg su odbijali sudjelovati u interakcijama na platformi sve dok nije uspostavila zaštitne mehanizme za označavanje uvreda i uvredljivih izraza u korisničkim imenima.