MEĐUNARODNA SVEMIRSKA POSTAJA

NASA ima novi datum za prvu svemirsku šetnju u 2024.

20.06.2024 u 14:28

NASA namjerava izvesti svoju prvu svemirsku šetnju u 2024. u ponedjeljak 24. lipnja

NASA ima novi datum prve svemirske šetnje u 2024., a to je 24. lipnja. Objava slijedi prošlotjedno otkazivanje svemirske šetnje zbog 'nelagode u svemirskom odijelu' s kojom se susreo NASA-in astronaut Matthew Dominick dok se pripremao za svoju prvu izvanvehikularnu aktivnost (EVA), što je službeni naziv za svemirske šetnje, piše Digital Trends.

NASA-in astronaut Tracy C. Dyson, koji je trebao sudjelovati u prošlotjednoj svemirskoj šetnji zajedno s Dominickom, bit će partner s NASA-inom Mikeu Barrattu za EVA-u u ponedjeljak - četvrtoj za Dysona i trećoj za Barratta.

Šetnja 24. lipnja već je bila zakazana, no ranije otkazivanje znači da su se neki od zadataka za šetnju promijenili, objavila je NASA u utorak.

Aktivnosti će uključivati ​​uklanjanje neispravnog radio hardvera i uzimanje briseva površine stanice na mikroorganizme, dijelom plana otkazane svemirske šetnje. Potonji zadatak pomoći će znanstvenicima da saznaju mogu li mikroorganizmi koji pobjegnu iz ventilacijskih otvora postaje preživjeti i razmnožavati se u negostoljubivim uvjetima svemira.

Dyson i Barratt iz svemirske će stanice dobiti podršku Dominicka i NASA-ine Jeanette Epps. U pripremama je par koristio računalo za vježbanje upravljanja robotskom rukom Canadarm2 koja će pomagati Dysonu i Barrattu tijekom njihove EVA-e.

Sljedećih nekoliko tjedana na ISS-u bit će vrlo izazovni. Očekuje se da će dan nakon svemirske šetnje NASA-ini astronauti Suni Williams i Butch Wilmore postaju napustiti svemirskom letjelicom Starliner u dugo očekivanom povratku kući, što će biti kapsulin prvi let s ljudskom posadom. Sljedeći tjedan, u utorak 2. srpnja, održat će se još jedna EVA. NASA tek treba imenovati astronaute za tu svemirsku šetnju, a zadaci za nju bit će dodijeljeni nakon završetka EVA-e 24. lipnja.

NASA će uživo prenositi nadolazeće svemirske šetnje, a očekuje se da će obje trajati oko šest i pol sati.