U japanskoj tvrtci shvatili su kako se dosadašnjom strategijom poslovanja neće moći oduprijeti navali igara za pametne telefone i tablete. Pa su stvorili vlastiti virtualni svijet
Nintendo je predstavio novu strategiju, kojom bi se trebao othrvati sve jačem pritisku konkurencije Facebooka i drugih platformi za igranje online.
Još do prije koju godinu japanska je tvrtka bilježila rekordne zarade zahvaljujući tome što je svojom konzolom Wii uspjela privući milijune novih i usputnih igrača. Sada se mnogi do njih okreću jeftinim igrama za pametne telefone i web preglednike, među kojima predvode globalno rašireni fenomeni poput igara Angry Birds i Farmville.
Prodaja tradicionalnih videoigara u padu je već četiri godine zaredom na najvećem svjetskom tržištu, američkom. A ova će godina, po svemu sudeći, nastaviti u tom trendu - dosad je zabilježen pad od 31 posto, piše Financial Times
U Nintendu to itekako osjete - krajem prošle poslovne godine zabilježili su prvi gubitak u 50 godina, koliko su izlistani na burzi (bio je 530 milijuna dolara, nešto više od tri milijarde kuna). Glavnim krivcem je proglašena slaba potražnja za Nintendom 3DS. No, postalo je očito kako nešto moraju poduzeti kako ih poplava igara online i na mobitelima ne bi odnijela u povijest.
Pa su se i sami bacili u svijet društvenih mreža. Pokrenuli su Miiverse, vlastiti virtualni svijet u kojem možete igrati zajedno ili razmjenjivati savjete. Bit će dijelom iduće generacije konzole Wii, Wii U i ponešto nalik na Sonyjev PlayStation Network.
Glavna hardverska novost bit će kombinacija kontrolera i videozaslona, koja može biti korištena s televizorom ili bez njega. Imat će i ugrađeni joystick, nazvan GamePad, koji će biti moguće koristiti i kao daljinski upravljač za TV.
No, Japanci imaju ambicioznije planove - u budućnosti će Miiverse biti dostupan ne samo i na Nintendu 3DS, već i na pametnim telefonima i preglednicima. Tvrtka je dosad izbjegavala svoje usluge nuditi na uređajima drugih proizvođača.
Pitanje je kako će na to reagirati dosadašnji korisnici konzole Wii koji nisu zagriženi igrači, a koji su navikli na vrlo jednostavan uređaj. A mogla bi biti i skuplja od prethodnika i konkurencije - računa se da treba 350 dolara (oko dvije tisuće kuna) samo da bi Nintendo bio na pozitivnoj nuli.
Drugi proizvođači konzola također se nastoje prilagoditi brzomijenjajućim navikama i željama potrošača. Microsoft i Sony nudit će glazbu, filmove i TV program putem svojih konzola, iako ih tu čeka žestoka bitka s dobro utvrđenim Appleovim iTunesom.
Procjenjuje se da globalno tržište igara vrijedi 78,5 milijardi dolara (više od 447 milijardi dolara). Na igre za mobilne uređaje već sad otpada 8,5 milijardi dolara (oko 48,5 milijardi kuna), no taj udio raste.