ŠAKA SAVJETA

Održavajte motocikl i bit ćete sigurniji na cesti

02.07.2015 u 14:33

Bionic
Reading

Motoristička sezona već je u punom zamahu, te svim motoristima donosimo nekoliko korisnih tehničkih savjeta koji će im omogućiti veću sigurnost na cesti

Motoristi su jedna od najugroženijih skupina u prometu te je Dunlop, proizvođač guma za motocikle, u svrhu povećavanja sigurnosti svih sudionika u prometu pripremio nekoliko korisnih savjeta u vezi s održavanjem vozila.

Redoviti preventivni pregledi čitavoga motornog vozila

Preporučeno je redovito pregledavanje čitavoga motornog vozila, osobito kotača. Loše održavano vozilo jako utječe na stanje guma: na njihovu izdržljivost, a i na broj prijeđenih kilometara. Ujedno, vlasnici bi svoje motocikle redovito trebali voziti na preventivne preglede, u koje mora biti uključena i kontrola guma.

Važno je podešavanje ovjesa

Osim redovitoga održavanja vozila važno je i podešavanje ovjesa. To mora biti uređeno onako kako je navedeno u uputi za uporabu motocikla. Nepravilno održavani dijelovi i nepravilan ili neuravnotežen pritisak prednjih vilica loše utječe na stabilnost, a nizak pritisak ovjesa uzrokuje pretjerano opterećenje guma.

Trajni popravci guma samo kod manjih bušenja gaznog sloja

Kada se probuši guma na motociklu, važno je znati da se neke gume mogu popraviti. Međutim, u Dunlopu preporučuju da se trajni popravci naprave samo kod manjih bušenja gaznog sloja (promjera do 6 mm). To može učiniti samo ovlašteni vulkanizer ili prodavač motocikala koji će s unutarnje strane gume namjestiti posebnu zakrpu, odnosno čep. Za sigurnost je iznimno važno da se nikada ne obavljaju popravci s vanjske strane i ne upotrebljavaju zračnice kao zamjena za dobar popravak. Važno je da se prva 24 sata nakon popravka ne prekorači brzina od 80 km/h dok se na popravljenoj gumi ni poslije ne bi smjelo voziti više od 120 km/h. Jednak postupak za popravke vrijedi i za gume sa zračnicama. Pritom je dobro znati da za popravak odgovara izvođač, koji korisniku popravljene gume mora pružiti sve odgovarajuće upute.

Što je s tekućim sredstvima za brtvljenje?

Tekuća sredstva za brtvljenje su naime, oblik privremenog popravka i mogu imati negativan utjecaj na materijal tkanja te prikriti sekundarna oštećenja uzrokovana prodirućim predmetom u gumi. Motoristima se savjetuje da se ne pouzdaju u sredstva za brtvljenje jer mogu izazvati neočekivano otkazivanje gume ili čak nesreću.

Pravilan tlak zraka omogućuje dulji životni vijek gume

Redovito provjeravanje i održavanje pravilnoga tlaka zraka u gumi najbolji je način da motoristi osiguraju ravnomjerno habanje gume i očuvaju njezina vozna svojstva. Međutim, potreban je oprez: prije provjere tlaka zraka guma se mora hladiti najmanje tri sata nakon vožnje.