Microsoft napokon ima konja za utrku s Googleom. Outlook.com ne donosi ništa revolucionarno i neće natjerati milijune da napuste Gmail, ali bi mogao postati zgodna rezerva
Microsoft se nedavno pohvalio kako je u samo šest mjeseci od pokretanja svog novog e-mail servisa Outlook.com, prikupio čak 60 milijuna korisnika. Navodno je čak trećina tog broja prešla s Gmaila na Outlook.com.
No brojke zapravo ne govore ništa. Naime, Microsoft nije definirao koliko je zaista aktivnih korisnika, a koliko je ljudi samo isprobalo uslugu i odustalo od daljnjeg korištenja. Također, ne navodi ni koliko od tog broja zapravo otpada na korisnike Hotmaila koji su jednostavno prešli na Outlook.com.
Što je tu novo?
Na prvi pogled Outlook.com prati novu Microsoftovu filozofiju 'čistih linija'. Sam dizajn korisničkog profila je čist, jednostavan i intuitivan. Proces prijave, odnosno registracije ne razlikuje se od drugih e-mail servisa, no zamjerka je što Outlook.com nema dvostupanjski sustav prijave, već se oslanja samo na lozinku.
Nakon registracije i ulaska u poštanski pretinac dolazi do izražaja jednostavnost sučelja. Sve je pregledno, organizirano, a snalaženje je veoma jednostavno. Svoj Outlook.com račun možete povezati s Facebookom, Twitterom, Googleom i LinedInom i na taj način u svega nekoliko klikova ubaciti sve kontakte u adresar. U pripremi je i sinkronizacija sa Skypeom, čime će u punu funkciju ući i ugrađeni chat.
Ono čime se Outlook.com posebno diči je mogućnost slanja velikih privitaka zahvaljujući servisu za pohranu podataka u oblaku, SkyDrive. Samo za usporedbu, putem Gmaila možete poslati privitak do 25 MB, dok putem Outlook.coma privitak može biti do 100 MB, odnosno 300 MB ukoliko šaljete putem linka sa SkyDrivea. Također, Outlook zasad ne ograničava veličinu poštanskog sandučića.
Zanimljivo je da prilikom čitanja primljenih poruka nećete vidjeti nijedan oglas. Prostor desno od poruke u kojem se obično pojavljuju različiti oglasi ispunjava fotografija osobe čiju poruku čitate, njegov ili njezin posljednji 'tvit', odnosno podaci s Facebook profila ukoliko ste sinkronizirali račune.
Microsoft je u Outlook.com ugradio i neke opcije s Hotmaila. Prije svega to se odnosi na opciju 'Sweep' (čišćenje) i 'Categories' (kategorije) koje korisnicima pomažu razvrstati poštu po vrsti i važnosti. Iako Outlook.com ističe kako ne skenira poštu korisnika, već korisnici sami mogu označiti poruke kao neželjene, korisnici ističu kako unatoč označavanju nepoželjne poruke ipak pronalaze put u Inbox.
Outlook.com, kao i Hotmail, omogućava stvaranje aliasa, odnosno alternativnih e-mail adresa koje možete koristiti prilikom prijavljivanja na različite nagradne igre ili newslettere. Kao i Hotmail, Outlook podržava stvaranje do pet aliasa, a mailovi poslani na te adrese uredno će biti dostavljeni u vaš poštanski pretinac.
Također, nudi mogućnost korištenja Office Web Appsa, internetske verzije Microsoftovog Officea, čime se omogućuje pregledavanje, ali i rad na različitim dokumentima direktno iz maila.
No glavne su zamjerke Outlooku što nema potporu za IMAP, što znači da mail koji pročitate na svom pametnom telefonu neće biti zabilježen na vašem laptopu i obratno. To bi moglo odvratiti potencijalne poslovne korisnike, kao i one koji svoj mail provjeravaju na različitim uređajima.
Osim toga, pristupanje Outlook.comu s mobilnog uređaja može biti prava gnjavaža. Ukoliko koristite iPhone, u aplikaciji Mail i dalje će vam biti ponuđen Hotmail, a otkrivanje pravih postavki domene i servera više sliči na potragu za blagom nego na postavljanje e-mail računa.
Nešto je bolja situacija ukoliko pokušate sinkronizaciju napraviti putem Microsoft Exchangea, odnosno aplikacije Corporate za Android. Kad otkrijete postavke servera i domene dobit ćete sinkronizaciju koja se može mjeriti s IMAP-om.
Korisnici koji imaju Windows Phone uređaje ne moraju se brinuti oko takvih stvari jer će njima sinkronizacija ići preko Exchangea, pa će gubiti nešto manje živaca prilikom ispunjavanja postavki.
Isplati li se onda Outlook.com?
U konačnici, odluka je na svakom korisniku posebno, no ukoliko ste dosad koristili Gmail, teško da ćete se odlučiti prelazak na Outlook.com jer ne nudi ništa novo ili drugačije što bi opravdalo gnjavažu obavještavanja svih kontakata o promjeni e-mail adrese. Osim, naravno, neograničenog prostora i mogućnosti velikih privitaka.
Oni korisnici koji su koristili Hotmali bit će do ljeta automatski prebačeni na Outlook.com, tako da oni o tome ne moraju ni razmišljati.
Svim ostalima preporučamo da isprobaju Outlook.com i sami ocijene žele li ga koristiti kao primarni ili rezervni e-mail račun. Pogotovo ukoliko mail žele provjeravati samo putem web sučelja.
Ukoliko mail češće provjeravate putem tableta ili pametnih telefona, možda biste trebali pričekati još koji mjesec da Microsoft poradi na svom odnosu prema drugim mobilnim platformama i protokolima za sinkronizaciju.