Svih pet najvećih proizvođača pametni telefona zabilježilo je pad prodaje u prošlom tromjesečju. Ipak, ima razloga za optimizam
Globalna prodaja pametnih telefona pala je za osam posto u trećem tromjesečju u odnosu na isto razdoblje prethodne godine. Slabiji prodajni rezultati pripisani su sporijem oporavku potrošačke potražnje od očekivanog.
Prema podacima tvrtke Counterpoint Research, i Apple i Samsung izgubili su dio svojih tržišnih udjela. Prodaja zabilježena od srpnja do rujna 2023. godine predstavlja najnižu razinu u trećem tromjesečju u desetljeću.
Globalna prodaja pametnih telefona u padu je već devet uzastopnih kvartala, gledano u usporedbi s istim razdobljima prethodnih godina.
U Counterpointu očekuju kako će taj trend biti zaustavljen tijekom četvrtog ovogodišnjeg tromjesečja, zahvaljujući nedavno predstavljenim modelima iz serije iPhone 15, sezoni festivala u Indiji, prazniku Dan samaca u Kini, blagdanskoj sezoni koja će kulminirati Božićem i promotivnim prodajama krajem godine.
Razloge za optimizam nalaze i u tome što je prodaja u trećem kvartalu porasla u odnosu na drugi te u tome što je rujan zabilježio dobre rezultate, unatoč ograničenoj dostupnosti novih iPhonea.
Huawei, Honor i Transsion u usponu
Globalni tržišni lider Samsung zabilježio je pad udjela na globalnom tržištu pametnih telefona na 20 posto, za jedan posto manje nego u istom razdoblju lani. Prodaja im je pala za 13 posto.
Appleov udio na globalnom tržištu pametnih telefona također je pao za jedan postotni bod, na 16 posto, uz devet posto manju prodaju.
Pet vodećih svjetskih marki - koje također uključuju kineske proizvođače pametnih telefona Xiaomi, Oppo i Vivo - činili su zajedno 64 posto globalnog tržišta pametnih telefona u trećem kvartalu 2023. To je za četiri posto manje nego u 2022. i 2021. godini.
Kineske tvrtke zabilježile su još strmiji pad prodaje pametnih telefona od Samsunga i Applea jer su radile na jačanju svojih pozicija na ključnim tržištima poput Kine i Indije, dok su nastavile usporavati ekspanzivne napore na inozemnim tržištima, ocijenili su u Counterpointu.
Izvan prvih pet, kineski proizvođači Honor, Huawei i Transsion Group su povećali tržišne udjele.
Unatoč očekivanom oporavku prodaje na globalnom tržištu pametnih telefona u četvrtom tromjesečju, ukupna godišnja prodaja za 2023. mogla bi dosegnuti najnižu razinu u desetljeću, piše Investopedia.