Gotovog recepta za uspjeh novog poslovnog pothvata nema. No, postoji niz karakteristika koje vam mogu dati prednost ili povećati izglede, kao i onih koji vam ih mogu umanjiti. Evo na što trebate obratiti pozornost
Prva među tim karakteristikama je jasna ideja (vizija) što želite napraviti. Nemate li ju, teško ćete drugima objasniti što smjerate, a kamoli ih nagovoriti da vam daju novac za razvoj ili kupe to što ćete napraviti.
Bavite se nečim što odlično poznajete. Ne morate imati doktorat iz područja kojim se vaš projekt bavi, ali trebate ga natprosječno dobro poznavati i biti izvrsno upućeni u ključne pojedinosti. Ako nije tako, bacite se što prije na učenje. Inače će vas malo tko shvatiti ozbiljno.
One-man-band teško prolazi. Traže se timovi - što skladniji, uigraniji i raznovrsniji, kako bi pokrili različite aspekte poslovanja, ali i ravnomjernije rasporedili nemali teret pokretanja novog posla.
Društvene vještine. Sposobnost prodavanja bez premca je najpoželjnija osobina koju možete imati, ali dobro će proći i oni umješni u umrežavanju (networkingu), komunikaciji, kao i oni koji znaju dobro slušati (i čuti što im se govori).
Na cijeni je spremnost na puno rada i brzu prilagodbu. Razvijate li startup, nećete dospjeti daleko ako niste sami spremni angažirati se sto posto i držite li se ideje koja ne funkcionira kao pijan plota. Znate li prepoznati kad je vrijeme za odustajanje ili promjenu smjera i spremni ste djelovati sukladno s time, imate kvalitetu koja vam daje prednost.
Veće izglede za uspjeh imat ćete i ako znate dobro raspolagati novcem i vremenom, dugoročno planirati i isporučiti obećano na vrijeme i u traženim gabaritima te ako ste samopouzdani, uporni, disciplinirani i uvjerljivi
Nije nužan preduvjet, no izgledi za uspjeh rastu uđete li u program nekog akceleratora ili inkubatora. Zašto? Pa, naći ćete se u okruženju koje vas potiče na brži razvoj i omogućava ga, projekt će s vama pretresti ljudi s iskustvom i stručnim znanjima kakvih vama manjka, doći ćete u izravan kontakt s potencijalnim investitorima i partnerima, a i lakše ćete privući pozornost medija.
Hardveraši privlače više novca. Bar je prošle godine bilo tako, prema rezultatima istraživanja koje je u Hrvatskoj i regiji obavila Netokracija. Među pet najvećih ulaganja tri su hardverska projekta.
Softverski projekti činili su 68,5 posto hrvatskih startupa u koje je uloženo u 2014. godini, no dobili su tek petinu ukupno uloženog iznosa. Osamdeset posto novca otišlo je u sedam hardverskih projekata.
Dobro, hardverski projekti u pravilu su zahtjevniji i traže veći angažman i više ulaganja. No, s druge strane, manja je konkurencija nego sa softverom. Svi rade aplikacije. Stoga razmislite možete li se baviti hardverom ili kombinacijom hardvera i softvera.