Automatizacija kreativnih industrija nemali broj radnih mjesta koje su dosad popunjavali ljudi čini izlišnima. No, situacija nije baš posve jednostavna
Ako ste zabrinuti kako će umjetna inteligencija utjecati na vaš posao, svijet copywritera može vam ponuditi pogled u budućnost.
Sve donedavno njihova je zadaća bila u potpunosti osmisliti i napisati tekst za što god je trebalo, od sadržaja web stranica do reklama. Ali, s dolaskom umjetne inteligencije to se počelo mijenjati.
Kako bi smanjili troškove, naručitelji sad sve češće posežu za modelima umjetne inteligencije. Oni osmisle osnovni tekst, što potom biva proslijeđeno copywriterima na doradu i uređivanje.
Ali, to nije bilo sve. Nakon nekoliko mjeseci uslijedila je druga razina automatizacije. ChatGPT je u potpunosti preuzeo pisanje članaka, dok je posao ljudi postao učiniti njegove tekstove ljudskijima.
U tom je procesu nemali broj ljudi ostao bez posla. Čini se kako je to tek početak. Postane li umjetna inteligencija još učinkovitija, ovo će biti tek prijelazno rješenje.
U brojnim industrijama umjetnu inteligenciju se koristi za proizvodnju posla koji je nekada bio isključiva domena ljudskog uma. Često je jeftinija od ljudi, ali oni koji je rano usvoje brzo shvate kako ne može uvijek raditi na istoj razini.
Stoga je ljudska radna snaga i dalje potrebna, iako u znatno manjoj mjeri nego ranije. Od tih se ljudi traži da se udruže s robotima koji im kradu poslove kako bi algoritmima dali malo ljudskosti. I to za manju plaću, iako humanizacija često traje dulje od pisanja teksta od početka.
Bit će potrebne prilagodbe
Zasad je teško procijeniti koliko brzo će umjetna inteligencija napredovati, koliko će daleko dospjeti te hoće li gotovo u potpunosti zamijeniti ljudski rad ili će više služiti kao alat i pomoćnik. Za pisanje i srodne kreativne djelatnosti trenutno se čini kako je po njih nepovoljniji scenarij izgledniji.
Strah od gubitka posla zbog alata za pisanje pokretanih umjetnom inteligencijom bio je jedan od glavnih razloga za štrajk scenarista u SAD-u prošle godine.
I druge kreativne industrije suočavaju se sa sličnim zabrinutostima o svojoj budućnosti s dolaskom alata sposobnih za generiranje slika, zvuka i videa.
Za pojedine segmente copywriting biznisa umjetna inteligencija je blagoslov jer može ubrzati rad i povećati kreativnost. Ali, s druge strane, ljudi ostaju bez posla zbog nje. Kako bi se prebrodilo burno razdoblje tranzicije, bit će potrebne prilagodbe.
U zadržavanju bolje plaćenih poslova mogla bi, čini se, pomoći obuka u korištenju umjetne inteligencije, kako bi ju se koristilo kao alat, a ne služilo joj.
Problem je što naručitelji nisu uvijek oduševljeni korištenjem umjetne inteligencije, pa stoga tvorci sadržaja sve češće na svoje web stranice stavljaju opise načina na koje koriste te tehnologije, a pružaju i usluge u koje umjetna inteligencija uopće nije upletena.
Ima kupaca koji su za to spremni platiti više, piše BBC.