BORBA ZA TRŽIŠTE

Pod pritiskom konkurencije: Apple snizio cijene iPhonea u Kini

29.05.2024 u 14:39

Bionic
Reading

Američki proizvođač pokušava popraviti nezavidnu prodaju u Kini, a prema ranim analizama, rezultati su dobri

Oporavak Appleove prodaje iPhonea u Kini dobiva na zamahu nakon što je tvrtka agresivno smanjila cijene.

Isporuke mobilnih telefona stranih marki u Kini, od kojih su velika većina iPhonei, u travnju su porasle za 52 posto na 3,489 milijuna jedinica, prema izračunima CNN-a temeljenim na podacima koje je u utorak objavila Kineska akademija informacijske i komunikacijske tehnologije (CAICT). Akademija je istraživačka tvrtka pod Ministarstvom industrije i informacijske tehnologije, regulatornim tijelom.

Global Times, državni tabloid poznat po svojim patriotskim stavovima i promicanju kineskih tvrtki, opisao je oporavak kao 'impresivan'.

Podsjetimo, Apple je tijekom prvog kvartala 2024. u Kini izgubio prvo mjesto na tržištu pametnih telefona jer su isporuke pale za 19 posto, prema izvješću Counterpoint Researcha. Apple je pretrpio udarac zbog rastuće konkurencije s lokalnim robnim markama, uključujući Huawei, čija je prodaja u istom razdoblju porasla za gotovo 70 posto zahvaljujući uspješnom lansiranju serije Mate 60.

Gospodarski pad, uključujući pogoršanje izgleda za posao i prihode, potaknuo je kineske potrošače da stegnu remen i traže popuste na sve, od hrane do automobila, piše CNN.

Unatoč tome, prodaja iPhonea se počela oporavljati u ožujku nakon što su Apple i njegovi maloprodajni partneri smanjili cijene, prema podacima CAICT-a. Prošlog je tjedna Apple rekao da će prije 28. svibnja sniziti cijene nekih pametnih telefona na Tmallu, stranici sličnoj Amazonu u vlasništvu Alibabe, za čak 23 posto. Slična su sniženja napravljena na JD.com, još jednoj velikoj stranici za e-trgovinu.

Popusti bez presedana bili su dio kampanje pokrenute tijekom godišnjeg festivala kupnje '618' koji obično traje od kraja svibnja do sredine lipnja. Nakon popusta, iPhone 15 je sada u istom cjenovnom rangu kao pametni telefoni iz Xiaomija i Huaweija.

Ogromna sniženja su 'jedini način' da Apple obrani svoj tržišni udio u Kini, rekli su Jefferiesovi analitičari ranije ovog tjedna. 'Vjerujemo da je Apple stvorio značajan cjenovni pritisak na lokalne brendove,' posebno Huaweijeve vodeće modele, rekli su. To će Appleu pomoći da povrati izgubljeni tržišni udio, ali će također vjerojatno izvršiti pritisak na konkurente da dodatno smanje cijene.