daimler i bosch

Pogledajte kako funkcionira prva autonomna garaža na svijetu

25.07.2017 u 11:42

Bionic
Reading

Parkiranje se ponekad čini nemogućom misijom - posebno u gusto izvedenim auto-garažama. Kako bi izbacili frustraciju iz jednadžbe u vožnji, Daimler i Bosch ostvarili su partnerstvo te demonstrirali prvu autonomnu garažu na svijetu

U muzeju Mercedes-Benza u Stuttgartu na više katova prostire se garaža za automobile. Bosch i Damiler su upravo tu kreirali automatizirani sustav, koji će na naredbu vozača preko pametnog telefona upravljati vozilom do njemu dodijeljenog parkirališta. 

Da stvar bude bolja, od početka sljedeće godine, posjetitelji muzeja će moći iskusiti ovu futurističku uslugu iz prve ruke - te izbjeći frustracije prilikom parkiranja vozila. 

Stvari idu brže nego itko misli

'Približavamo se svijetu autonomne vožnje brže nego većina ljudi to misli. Ovo naše autonomno rješenje za parking demonstrira koliko je zapravo daleko tehnologija dogurala', izjavio je Michael Hafner, čelnik Mercedesovog odjela za razvoj autonomnu vožnju i aktivnu sigurnost. 

Istim mislima se vode i u Boschu, gdje napominju kako su potpuno uvjereni da će automatizirano parkiranje biti standardom budućnosti. 'Primjenom senzora u garažama za parkiranje te povezivanjem garaže s vozilima, osigurali smo mnogo brže autonomno parkiranje no što smo inicijalno planirali', izjavio je Gerhard Steiger iz Boscha.

Ovako izgleda automatizirano parkiranje Mercedes-Benza, u izvedbi Daimlera i Boscha. Ukratko - impresivno. Autor: Mercedes-Benz

Nikad manje frustracija pri parkiranju

Jasno, pored automatskog parkiranja tu je i automatska 'dostava' vozila pred ulaz garaže na jednostavan zahtjev preko pametnog telefona. Sve ovo omogućuje brdo Boschovih senzora koji rade zajedno s Daimlerovim vozilima opremljenima poluautonomnim mogućnostima. 

Daimler i Bosch navode kako je posrijedi više napredni testni poligon nego li demonstracija za javnost, no s obzirom na pripadajući promo materijal i činjenicu da stvar uistinu radi - teško se oteti dojmu da živimo u budućnosti. Ali...

Kako bi sve skupa funkcioniralo u nekoj značajnijoj mjeri, pored činjenice da je garaže potrebno opremiti nizom senzora tu je i ona 'sitnica' da su današnja vozila opremljena poluautonomnim mogućnostima i dalje skupa - i rijetka. Pritom ne postoji niti standard kojeg se valja pratiti pa će san o parkiranju u IKEA garaži bez frustracija čekati još neko vrijeme. 

No, tehnologija napreduje i napreduje.