autonomna vožnja

Prva velika investicija u autonomne kamione: startup s MIT-a želi da računala misle poput ljudi za volanom

14.11.2019 u 10:02

Bionic
Reading

Startup koji razmatra mogućnosti autonomne vožnje upravo je privukao jednog od najtraženijih ulagača u Silicijskoj dolini. Founders Fund je u tvrtku iSee uložio čak 15 milijuna dolara

Nije ovo prvi put da Founders Fund ulaže novac u startupe koji se bave autonomnom vožnjom, no ovo je prvi put da se ulaže u automatiziranu logistiku i prijevozničku industriju, odnosno u kamione.

'Sve druge kompanije nalik su jedna drugoj; koriste iste tehnološke pakete, iste senzore, iste podatke i pristupe skupljanju podataka', objasnio je Scott Nolan iz Founders Funda.

Glavni izazov ljudima koji se bave projektima autonomne vožnje, tvrdi Yibiao Zhao, suosnivač startupa iSee, svakako je beskonačan niz slučajeva, statistički nevjerojatnih situacija koje se svakodnevno mogu dogoditi.

Čak i veći igrači poput Ubera muku muče s ispravnim razvrstavanjem objekata na putu, a još im veće nevolje stvara ljudska nepredvidivost. Pred industrijom stoji izazov vrijedan milijarde dolara i zato financijeri poput Nolanovog Founders Funda nisu bili zadovoljni startupima koji su im prije kucali na vrata.

Najbolje bi bilo naučiti računalo da vozi poput čovjeka. Za razliku od drugih startupa, iSee koristi tehnologiju dubinskog učenja i kognitivnu UI tehnologiju kako bi svojim kamionima dao 'zdrav razum'. Zhao i njegov tim dolaze s prestižnog laboratorija koji vodi profesor kognitivnih znanosti Josh Tenenbaum s MIT-a. Zhao je i sam doktorirao kognitivni UI na Kalifornijskom sveučilištu u Los Angelesu.

Yibiao Zhao, suosnivač startupa iSee, održao je predavanje o autonomnoj vožnji na sveučilitu MIT Izvor: Društvene mreže / Autor: Massachusetts Institute of Technology (MIT)

Možda će jednog dana svi automobili biti autonomni. Dotad, kaže Zhao, tehnologija poput one koju stvara iSee može pomoći u tome da se ta vozila učine sigurnijima za prave ljude na cestama.

'Vožnja je društvena aktivnost', kaže Zhao. 'Autonomna vozila okružena su ljudima za volanima i pješacima. Uklonimo li ljude s ceste, riješi ćemo i problem autonomnih vozila.'

Tvrtke poput Googleovog DeepMinda i think tanka OpenAI dobro rade, smatra Zhao, ali malo se toga može primijeniti na strojeve iz stvarnog svijeta i prave robote. Najveći test sposobnosti robota da djeluje u okruženju u kojem dominira čovjek jest da objasni zašto je reagirao na određeni način.

U slučaju autonomnih kamiona to bi značilo otkriti da neki automobil vozi pogrešno i shvatiti da je vozač možda agresivan pa ga radije propustiti da ode što dalje od kamiona. Drugi startupi padaju na ovom testu jer njihova autonomna vozila samo ponavljaju ono što radi vozilo ispred njih.

Iako je u iSee ušao velik novac, u kompaniji i dalje radi tek dvadesetak stručnjaka. Kvalitetne ljude nije lako naći; trebaju im ljudi koji su stvari sposobni sagledati iz drugačijeg kuta, piše Business Insider.

'Pametni ljudi žele raditi s pametnim ljudima', kaže suosnivačica kompanije Debbie Yu. 'Potrebni su nam ljudi koji vole izazov i razumiju jedinstvenu prednost našeg pristupa.'