U iduće tri godine 80 posto vozila u ponudi u Europskoj uniji imat će ključne značajke umreženih automobila, no moglo bi proći i do 20 godina prije no što oni potpuno zamjene sadašnje
Umrežena (povezana) vozila mogla bi nam, između ostalog, donijeti povećanje sigurnosti, mogućnost praćenja vozila i vozača, povezivanje više putnika s jednim vozilom (radi, recimo, dijeljenja auta), veću dostupnost podataka o stanju na cesti u stvarnom vremenu, složili su se sudionici panel rasprave 'Internet na kotačima', održane tijekom Bug Future Showa 2016
U iduće tri godine 80 posto vozila u ponudi u Europskoj uniji imat će ključne značajke umreženih automobila, no moglo bi proći i do 20 godina prije no što oni potpuno zamjene sadašnje.
Sila podataka koje će umreženi automobili prikupljati ne samo što će moći poslužiti za bolje upravljanje prometom, predviđanje kvarova, lakšu dijagnostiku i popravak, već će i proizvođačima automobila olakšati dizajniranje novih modela. Uz to, s vremenom bi mogli ponuditi priliku za kontekstualno pretraživanje i oglašavanje, u kombinaciji s aplikacijama za proširenu stvarnost.
Imamo li infrastrukturu nužnu kako bi umrežena vozila mogla sigurno se kretati po hrvatskim cestama? Boris Drilo, direktor Sektora za strategiju i razvoj poslovanja u Hrvatskom Telekomu, uvjeren je kako su postojeće mobilne mreže sasvim dovoljne za zahtjeve koje će postavljati umrežena vozila.
Problem roaminga vlikim bi dijelom trebala riješiti inicijativa jedinstvenog europskog digitalnog tržišta, a postoje i komercijalna rješenja koja omogućuju pristup internetu bilo gdje u EU (i šire) u sklopu jedne tarife.
'Osnovni podaci ne bi ostvarivali veliki promet, vjerojatno do megabajta dnevno', rekao je Mario Popović iz Dok-inga. Detaljnija izvješća, kao i promet koji bi generirali korisnici streamingom multimedijskih sadržaja, mogao bi biti znatno veći.
Cijene osiguranja ne bi trebale povećane zbog umrežavanja vozila. Naprotiv, uvjeren je Davor Tremac, glavni direktor Ubera u Hrvatskoj, povećana količina dostupnih podataka učinit će procjene rizika pouzdanijim, pa će cijene ili pasti ili, u lošijem slučaju, ostati iste.
Moguće je kako će se osiguravatelji odlučiti za ponudu dva modela: skuplji, u kojem ne bi koristili podatke prikupljene od vozila, i jeftiniji, u kojem bi imali pristup tim podacima.
Pitanja zaštite privatnosti i kontrole pristupa podacima morat će biti riješena zakonski, no stekli smo dojam kako ta pitanja, kao ni pitanja sigurnosti, ne zabrinjavaju naročito sudionike panela jer vjeruju kako postoje adekvatna rješenja.