Koja je poanta novih generacija superučinkovitih mobilnih čipova ako će ih proizvođači na neki način 'ubiti' korištenjem vrlo visokih razlučivosti mobilnih ekrana? Upravo taj problem 'guši' i Samsungove najnovije perjanice Galaxy S6 i S6 Edge, jer ih u grafičkim testovima pobjeđuje i sad već postariji iPhone 5s
Nema nikakve sumnje, Samsungovi noviteti donose najbolje ekrane na svijetu - no suludo visoka razlučivost od 2.560 puta 1.440 piksela (577ppi!) uzima svoj danak kad su u pitanju performanse. Mobilni čip Exynos 7420 je itekako moćan, brži od mnogih konkurenata - ali samo kad je riječ o sirovim rezultatima u nekim segmentima (rezultati testova s više procesorskih jezgri i sl.). Kad je posrijedi grafika, stvari nisu toliko dobre.
Prema GFXBench testu koji koristi grafiku iz naprednih igraćih naslova i tim pruža koliko-toliko realističan pogled na performanse uređaja u pogonu, Galaxy S6 i S6 Edge ne samo da su završili lošije od Appleovih iPhonea 6 i 6 Plus, već i od starog iPhonea 5s. U nekim testovima (OpenGL ES 3.0 3D), Galaxy S6 je prikazivao jedva 15 fps, što je tek djelić onoga što mogu uređaji iz Cupertina.
Dok su novi OLED ekrani itekako energetski učinkoviti i kvalitetni, mobilni čipovi današnjice uistinu teško nose teret sirove količine piksela koje valja upogoniti. iPhone 6 treba upogoniti tri puta manje piksela od novih Galaxya pa rezultati na nativnoj razlučivosti ne čude pretjerano. Kakav bi rezultat Samsungovi uređaji mogli polučiti na 1080p ekranima potrošači mogu (za sada) tek sanjati, a o potrošnji baterije da se i ne govori.
Dobra strana priče za potrošače je pak to što se (vjerojatno) ne moraju brinuti oko performansi u samim igrama, koje će se vjerojatno 'vrtjeti' na 720p ili 1080p, a ne na otkačeno visokoj razlučivosti Samsungovih perjanica. Što se tiče samih uređaja južnokorejskog diva - za sada je dovoljno reći da su posrijedi najbrži Android modeli dostupni na tržištu.