OBARA REKORDE

TikTok nezaustavljivo grabi naprijed, sad ga vole i milenijalci

06.05.2020 u 12:09

Bionic
Reading

Aplikacija za kratke video sadržaje u 15 je mjeseci stekla novih miliijardu korisnika i višestruko povećala prihode

Kako se pandemija koronavirusa zadnjih mjeseci širila na Europu, Sjedinjene Države i druge dijelove svijeta stotine milijuni ljudi preuzeli su Tik Tok, aplikaciju za izradu, objavu i pregled video zapisa kratkog trajanja.

Mnogima je ova aplikacija postala izvorom zabave i prilika za bijeg od turobnih vijesti o pandemiji i njenim posljedicama po ekonomiju, kao i restriktivnih mjera karantene.

U TikToku su objeručke prihvatili pruženu im priliku te pogurali akcije poput #HappyAtHome, u sklopu koje korisnici nastoje pridobiti svoje roditelje na snimanje videa za tu platformu, a ponudili su i prijenose uživo smirujućih sadržaja (tako ste, primjerice, mogli gledati pande u jednom od utočišta za te životinje).

NOVA GENERACIJA

Pobrojali smo videoigre koje apsolutno moraju doći na PlayStation 5

Pogledaj galeriju

Najbolji kvartal ikad

Ulaganje se, čini se, isplatilo. TikTok je od siječnja do ožujka ove godine preuzet 315 milijuna puta, prema podacima tvrtke Sensor Tower, što je najbolji kvartalni rezultat za neku aplikaciju ikad. Ukupno gledano, dosegli su dvije milijarde preuzimanja. Kako bi došli od jedne do dvije milijarde trebalo im je tek 15 mjeseci.

Nagli porast popularnosti počeo je privlačiti popularne korisnike drugih platformi, poput primjerice Taylor Richard iz Hong Konga, koja na Instagramu ima više od 300 sljedbenika, a na YouTubeu 1,1 milijun pretplatnika.

TikTok je 31-godišnju kreatoricu sadržaja prošle godine pozvao da im se pridruži, ali je ona smatrala kako je publika te platforme premlada za ono što ona ima za ponuditi.

Predomislila se kad je stigla pandemija i otkrila kako na TikTok u sve većoj mjeri stižu i ljudi njenih godina te stariji. Od početka travnja skupila je 15 tisuća sljedbenika. Iz TikToka joj redovno šalju tjedna izvješća o tome koji su hashtagovi dobro prošli i primjere video sadržaja koji su u trendu.

Ta je društvena mreža, u vlasništvu tvrtke ByteDance, zasad jedina kineska platforma te vrste koja je uspjela zaživjeti izvan granica te države.

Kap u moru ukupnih prihoda

ByteDanceove mobilne aplikacije uprihodile su 157 milijuna američkih dolara u prvom tromjesječju ove godine, prema podacima tvrtke Sensor Tower. Oko 90 posto tog iznosa stiglo je iz Kine, gdje je TikTok poznatiji pod nazivom Douyin.

Bio je to rekordni kvartal, u kojem je tvrtka ostvarila 423 posto veći prihod u odnosu na isto razdoblje prethodne godine i 50 posto u odnosu na prethodni kvartal.

Prvi tjedan veljače bio je najbolji za Douyin ikad. Korisnici su proveli više od tri milijarde sati koristeći aplikaciju, 130 posto više od tjednog prosjeka tijekom 2019. godine, prema podacima tvrtke AppAnnie.

Streaming uživo vrlo je popularan u Kini, što može biti izdašan izvor prihoda za one čije video uratke i prijenose prati veliki broj ljudi, ali i za ByteDance.

Ipak, ta tvrtka i dalje najviše prihoda ostvaruje od oglašavanja - 19,8 milijardi američkih dolara tijekom 2019. godine, prema procjeni tvrtke R3. Mnogi ju smatraju trenutno vodećom platformom za oglašavanje u Kini.

Gledano po prihodima, TikTok je u ožujku ove godine bila treća među aplikacijama koje nisu igre, odmah nakon Tindera i YouTubea. U prvih pet su još Disney+ i Netflix. Podaci se odnose samo na korisnike iPhonea jer je Googleova trgovina Play zabranjena u Kini.

Kulturalne razlike mogu biti problem

Hoće li TikTok biti financijski podjednako uspješan na globalnoj razini kao što je Douyin u Kini? Moguće je, ali analitičari upozoravaju na kulturalne razlike između Kine i drugih dijelova svijeta koje bi se mogle pokazati kao prepreka.

Naime, sasvim je normalno utjecajne osobe online u Kini koriste Douyin kao platformu za izravnu ili neizravnu prodaju u prijenosima uživo. To drugdje baš i nije običaj, kao što se nije ni uvriježilo plaćanje virtualnim novcem. U Facebooku imaju valutu za plaćanje u aplikacijama, ali nije uspjela postati naročito popularnom.

U TikToku također eksperimentiraju s dugmadima za e-trgovinu, namijenjenu odabranim oglašivačima i utjecajnim osobama. Prihod ostvaren njihovim korištenjem bio bi podijeljen između platforme i kreatora sadržaja po uzoru na model kakav koristi Douyin.

Kao i druge društvene mreže, u TikToku očekuju kako će zbog pandemije opasti prihodi od oglašavanja u Sjedinjenim Državama, Europi i drugim tržištima na kojima su prisutni.

Počeli su 'donirati' kredite za oglašavanje zdravstvenim organizacijama kako bi im omogućili objavu vijesti o pandemiji, a namjeravaju nuditi i više besplatnog oglasnog prostora restoranima i malim tvrtkama nakon što ponovno otvore vrata, piše CNN.