Projekt namijenjen svima koji trebaju psihološku pomoć i savjet, nastao u manje od dva tjedna, ima ambiciozan plan: Sto tisuća korisnika u prvih godinu dana
'Naomi je virtualna asistentica za mentalno zdravlje koja korisnicima nudi niz konkretnih i praktičnih savjeta i tehnika kako bi im olakšala svakodnevicu u ovim ludim vremenima', rekao je tportalu Sandro Kraljević iz tvrtke MindLab, voditelj projekta i magistar psihologije.
Funkcionira kao robot za brbljanje (chatbot) u Facebookovoj aplikaciji Messenger. Korisnika vodi kroz razgovor postavljajući mu pitanja kako bi ga potaknula na razmišljanje ili dala koristan savjet. Naomi je namijenjena svima koji su trenutno pod utjecajem neugodnih emocija.
'Neki pojedinci su pod stresom zbog koronavirusa i neizvjesne budućnosti, a neki se pak plaše potresa. Neki su ljuti, frustrirani, potišteni ili depresivni zbog izolacije.
Dio ljudi je previše napet, a neki pak imaju poteškoća sa spavanjem. Naomi je izrađena tako da vam pomogne sa svim navedenim poteškoćama', opisao je Kraljević.
Podrazumijeva se, dodao je, da ne može zamijeniti stručnu pomoć psihologa niti raditi stručnu psihodijagnostiku, već je tu kako bi pružila podršku i nekoliko korisnih informacija u teškim vremenima, odnosno potaknula one koji se možda srame samoinicijativno tražiti pomoć.
Četveročlani tim
Uz Kraljevića, projekt su pokrenuli Nikolina Šaravanja iz psihološkog savjetovališta Cognitio, Marin Šabijan iz tvrtke Luxheal i dr. Natko Beck. Originalni začetnici ideje bili su Šabijan i Beck, a sam projekt pokrenut je prije otprilike dva tjedna.
Glavni dio sadržaja chatbota izradili su Šaravanja i Kraljević u nekoliko dana. 'Oboje smo u procesu edukacije za kognitivno-bihevioralnog psihoterapeuta, tako da smo se vrlo brzo uskladili oko sadržaja. Kreatori proizvoda su uložili svoje vrijeme, iskustvo i trud te vlastite tehnološke alate za izradu chatbota na Facebookovom Messengeru', pojasnio je Kraljević.
Odlučili su se za Messenger zbog toga što njegovo sučelje podržava chatbotove na nešto složeniji način nego što to radi WhatsApp, koji se također koristi u slične svrhe (kao što je, recimo, domaći projekt Andrija).
'Messenger nam je omogućio da unutar Naomi stavimo više opcija davanja odgovora na pitanja, različite tipke koje korisnici mogu pritiskati, kao i zanimljive sličice koje iskustvo korištenja čine zanimljivijim', naveo je Kraljević.
Mobilna aplikacija i sto tisuća korisnika u prvih godinu dana
Ali Naomi neće stati na tome. Plan je uskoro čitavo sučelje preseliti na zasebnu, po mjeri izrađenu mobilnu aplikaciju.
'Messenger je dobro rješenje do jedne razine. Međutim ima puno softverskih manjkavosti koje ne možemo mijenjati, a korisnicima bi mogli (prije ili kasnije) uzrokovati poteškoće.
Rado bismo razradili sustav s kojim će se moći slobodnije komunicirati, odnosno sustav koji će moći puno preciznije prepoznavati namjeru iza teksta koji korisnik unosi i tako davati puno relevantnije informacije, tehnike i rješenja njegovih problema', istaknuo je Kraljević.
Jedan od idućih koraka bit će i monetizacija. 'Planiramo potražiti financijsku pomoć investitora, kojima ćemo moći puno promišljenije pristupiti jednom kada prikupimo prve rezultate korisnika.
Zanima nas kako će publika reagirati na Naomi, koje će primjedbe imati i koliki će uopće biti interes za njom. Sve će nam to biti vrijedne informacije kada budemo tražili financijsku injekciju investitora', rekao je Kraljević.
Prema podacima koje nam je predočio, aplikacija je već prvi dan zabilježila 500 korisnika. Očekuju kako će ih u prvih mjesec dana biti oko tri tisuće, a nadaju se da će u prvoj godini uspjeti dosegnuti sto tisuća korisnika.
Krajnji cilj projekta Naomi stvaranje je digitalne platforme koja će korisnicima biti dostupna 0-24, s opuštenim i toplim pristupom i načinom komunikacije koji ulijeva nadu i povjerenje - unatoč tome što se radi samo o stroju.
'Čak i ako nečiji problem ne može potpuno riješiti, Naomi uvijek može ponuditi drukčiji pogled na njega. Sa što boljim razumijevanjem nečijeg stanja, i sama Naomi korisnicima će s vremenom davati puno točnije informacije i preporuke za poboljšanje kvalitete života', zaključio je Kraljević.