Iako stanje smatra kriznim, Tim Cook vjeruje kako je problem zaštite privatnosti korisnika moguće riješiti zajedničkim snagama
Stanje u kojem se nalazi privatnost općenito glavni izvršni direktor Applea Tim Cook nazvao je kriznim.
Za razliku od Googlea i Facebooka Appleov poslovni model nije fokusiran na oglašavanje, pa stoga ne profitira u podjednakoj mjeri od prikupljanja podataka u svrhu poboljšavanja preciznosti ciljanih oglasa.
'Vi niste naš proizvod. Naši proizvodi su iPhonei i iPadi. Vaši su nam podaci važni. Želimo vam pomoći da ostanu privatni i sigurni', rekao je Cook. Dodao je kako ljudi koji nas prate na webu znaju puno više o nama od onih koji nam zaviruju kroz prozor.
TEHNO SAVJETI
Sumnjate kako vam netko krade Wi-Fi? Evo kako ćete provjeriti i riješiti se uljeza
Šef Applea poznat je kao glasan zagovornik zaštite privatnosti potrošača. U siječnju ove godine je u časopisu Time objavio kolumnu u kojoj je pozvao na državni regulativni okvir koji bi tvrtkama otežao prikupljanje podataka i potrošačima pružio bolji uvid u taj proces. Zatražio je strože kažnjavanje pojedinaca i tvrtki koji posreduju u trgovini podataka između tvrtki.
Apple, doduše, također zarađuje od oglašavanja i prikupljanja podataka - primjerice, od Googlea ubire naknadu za to što je tražilica te tvrtke početna postavka u web pregledniku Safari na iPhoneu. Analitičari banke Goldman Sachs procjenjuju kako je Google Appleu za to platio do 12 milijardi američkih dolara.
Iako stanje smatra kriznim, Cook vjeruje kako je problem zaštite privatnosti korisnika moguće riješiti zajedničkim snagama. Zabrinut je također zbog količine vremena koju provodimo pred zaslonima pa je poručio kako ne želi da ljudi previše bulje u iPhone. 'Ako to i radite, želimo da to bude što produktivnije potrošeno vrijeme', pojasnio je Cook, a prenosi Business Insider.