Mislav Jurić je šesnaestogodišnji Vinkovčanin koji pohađa gimnaziju M. A. Reljkovića. Kao i mnogi njegovi vršnjaci, u slobodno vrijeme voli se družiti, gledati filmove i serije, provoditi vrijeme na računalu... No, po nečemu je poseban
Mislav, naime, snima i objavljuje na Mreži edukativne videotutorijale o programiranju. Na jednostavnoj stranici trenutno možete naći tristotinjak videa tematski vezanih uz C++, Javascript, Pascal, PHP, XHTML i CSS.
'Projekt Renaissance in Croatia pokrenut je 25. svibnja prošle godine. Htio sam ljudima koji su zainteresirani za informatiku/programiranje omogućiti da kroz edukacijske videotutorijale naučiti željenu tehnologiju.
Naime, vidio sam kako postoji interes ljudi za učenje razvojnih tehnologija, ali jednostavno nisu znali odakle krenuti učiti i nisu znali hoće li čitanje određene literature garantirati znanje neke razvojne tehnologije.
Zato sam i pokrenuo projekt u sklopu kojeg korisnici mogu steći konkretna znanja iz određenih razvojnih tehnologija, bez obzira na njihovo predznanje', objašnjava Mislav.
Na projektu trenutno radi sam. 'No, moram se zahvaliti svome mentoru i profesoru informatike Danielu Rakijašiću, koji mi je (pripremajući me za natjecanje) dao smjernice i predložio kako da projekt poboljšam', dodaje.
Za podizanje web stranice projekta trebalo je otprilike mjesec dana. Stranicu je napravio za tri tjedna, no nije ju mogao odmah staviti na Mrežu zbog drugih obveza.
Koliko mu vremena treba za snimanje? To varira od serije do serije i od tutorijala do tutorijala. Uvodni video ili neke jednostavnije stvari snimi relativno brzo (manje od pet minuta), dok za neke kompliciranije stvari (primjerice, polimorfizam), snimanje traje duže (preko 10 minuta).
Što je najtraženije? Razvojne tehnologije iz područja web-developmenta (razvoja web-stranica). 'Prosječnu gledanost tutorijala teško je odrediti, ali rekao bih da je ona oko 250 pregleda po videu, budući da neki tutorijali imaju preko 500 pogleda, a neki (primjerice iz nedavno objavljene serije tutorijala Pascal) imaju oko 10 pregleda', kaže Mislav.
U trenutku pripreme ovog teksta stranica je imala 130 pretplatnika. Da predaje u školi, to bi bilo pet razreda po 26 učenika. Projekt je osmišljen tako da su troškovi uzdržavanja minimalni. Financira ga Mislav, a dosadašnje uzdržavanje koštalo je manje od 500 kn.
Razmišlja li o monetizaciji projekta? 'Trenutno ne. Budući da su troškovi za uzdržavanje projekta minimalni, nema potrebe za monetizacijom', kaže.