UTJECAJ UMJETNE INTELIGENCIJE

'Tvrtke koje ne ulažu u AI riskiraju pad konkurentnosti'

22.10.2024 u 17:04

Bionic
Reading

Na 13. godišnjoj konferenciji BE-terne pod nazivom 'The Next Big Thing', stručnjaci iz područja umjetne inteligencije raspravljali su o utjecaju AI-ja na poslovni svijet. Ključne teme bile su prilike i izazovi koje ova tehnologija donosi, uključujući transformaciju poslovanja, povećanje učinkovitosti te rizike koji dolaze s njezinom primjenom, priopćili su iz BE-terne

Direktor BE-terne Krešimir Mlinarić naglasio je kako umjetna inteligencija može radikalno promijeniti poslovne procese. Posebno je istaknuo da su inovacije i brzina prilagodbe ključne za opstanak kompanija. Kao primjer, naveo je tradicionalne automobilske gigante poput Mercedesa i Volkswagena, koji su u posljednjih šest mjeseci izgubili i do 50 posto tržišne vrijednosti, dok su proizvođači poput Tesle i kineskih tvrtki poput Geelya zabilježili dvoznamenkaste stope rasta zahvaljujući brzom usvajanju novih tehnologija.

'Tvrtke koje ne ulažu u AI riskiraju pad konkurentnosti, dok oni koji su to učinili već bilježe povećanje učinkovitosti, smanjenje troškova i ubrzanje razvoja proizvoda', izjavio je Mlinarić. Upozorio je kako je važno shvatiti da AI nije gotov proizvod, već alat koji zahtijeva strateško promišljanje i temeljitu transformaciju poslovne kulture.

Generativne AI tehnologije već su postale sastavni dio svakodnevnog poslovanja, dodao je Mlinarić, ističući da zaposlenici koji koriste AI uštede prosječno 2.5 sata dnevno, dok menadžeri optimiziraju troškove zahvaljujući primjeni ovih tehnologija. Prema podacima, 40 posto tvrtki već koristi AI, dok čak 75 posto zaposlenika koristi alate koji često nisu formalno implementirani, što stvara potencijalne izazove za kompanije u mjerenju koristi.

Partner iz konzultantske kuće Ernst & Young, Erik Slooten, predstavio je istraživanje koje pokazuje da ulaganje u AI može značajno poboljšati tržišne rezultate. 'AI je ekosustav koji treba integrirati u sve aspekte poslovanja, a najbolji rezultati postižu se diverzificiranim ulaganjima u različite AI alate', rekao je Slooten, upozoravajući da kompanije koje ne usvoje ovu tehnologiju riskiraju stagnaciju i gubitak tržišne pozicije.

Na važnost odgovorne upotrebe AI-a ukazao je i profesor Anil Seth, stručnjak za kognitivnu neuroznanost sa Sveučilišta u Sussexu. On je istaknuo kako je ključno zadržati čovjeka u središtu donošenja odluka, jer AI može pomoći u procesima, ali ne smije zamijeniti ljudski faktor.