Grupni chatovi imaju stabilan godišnji rast, dok interakcije između brendova i korisnika u Hrvatskoj jačaju s rastom novih poslovnih računa od 103% u odnosu na prošlu godinu
Viber je podijelio glavne trendove i načine na koje su hrvatski korisnici i brendovi koristili aplikaciju u 2022. godini. Viber, u vlasništvu Rakutena, japanskog diva e-trgovine, ima preko 1 milijardu Android preuzimanja diljem svijeta. U Hrvatskoj, Viber je tijekom 2022. imao penetraciju od 78% u segmentu pametnih telefona što ga čini jednom od vodećih komunikacijskih aplikacija na tržištu.
Stanje u Hrvatskoj
Hrvatski korisnici sve više preferiraju slanje poruka, posebice u grupnoj komunikaciji. U prosjeku, svaka osoba u Hrvatskoj sudjeluje u 3 grupna chata. Broj korisnika koji su aktivni u grupama porastao je za 6% na godišnjoj razini. Grupni chatovi uzimaju maha zbog svoje sposobnosti okupljanja obitelji, kolega i prijatelja te održavanja osjećaja pripadnosti bez obzira gdje se nalazite.
Potrebe korisnika
Značajan porast od 32% u broju hrvatskih kanala i zajednica tijekom 2022. ukazuje na to da korisnici redovito prate objave i vijesti svojih omiljenih medija, brendova ili javnih osoba. Kanali su idealna platforma za obavještavanje i angažiranje velikih zajednica pomoću interaktivnog sadržaja koji uključuje ankete, gifove, filtre i stickere.
Viralni i interaktivni, Viber stickeri i filtri, omogućuju korisnicima da se kreativno izraze tijekom razgovora. Viber je lansirao filtre prije više od godinu dana, a dosad su korišteni gotovo milijardu puta. Prihvaćajući rastući trend proširene stvarnosti i vizualnog sadržaja, Viber omogućuje brendovima i organizacijama stvaranje vlastitih filtra i stickera kako bi ojačali svoj imidž i povećali svjesnost o brendu.
Podaci pokazuju da 71% potrošača želi na jednostavan način komunicirati s brendovima. Shvaćajući ovu promjenu u ponašanju potrošača, sve više globalnih i hrvatskih brendova okrenulo se Viberu kako bi ostali u kontaktu s publikom, osnažili interakcije te dosegli korisnike tijekom njihovog korisničkog putovanja.
Tvrtke aktivno koriste oglašavanje za povećanje vidljivosti i privlačenje novih kupaca. Tijekom 2022., broj prosječnih mjesečnih impresija oglasa na Viberu dosegao je nevjerojatnih 6 milijardi diljem svijeta, s više od 116 milijuna impresija u Hrvatskoj. Među najuspješnijim ovogodišnjim svjetskim vertikalama na Viberu su: putovanja i ugostiteljstvo koji su porasli za 75%, nekretnine za 65%, zapošljavanje i obrazovanje za 34%, hrana i piće za 23%, te moda za 22%.
Brendovi pokazuju snažan interes za Viberova rješenja za poslovnu razmjenu poruka kao alat za izgradnju odnosa s potrošačima u njihovoj omiljenoj aplikaciji. U 2022. godini Viber je u Hrvatskoj zabilježio:
- 10 postotni rast u broju chatbotova s preko 80 milijuna razmijenjenih poruka, što pokazuje popularnost jednostavnih, automatiziranih chat sučelja
- Rast od 103% u broju novih računa za poslovne poruke u usporedbi s 2021. godinom
- Povećanje isporučenih poslovnih poruka od 79%: promotivne poruke (posebne ponude, popusti) su rasle za 60%, transakcijske (potvrde narudžbe, praćenje isporuke, podsjetnici za termine) za 127%, a konverzacijske (podrška agenta uživo) za 171%. Nagli porast konverzacijskih poruka pokazuje koliko su brendovima i korisnicima važni stvarni razgovori, što svakako pridonosi rastu konverzacijske trgovini.
Trendovi za budućnost
Tijekom 2022. godine, Viber je napravio korak dalje u svojoj strategiji superaplikacije te predstavio zaštićeno rješenje za prekogranično digitalno plaćanje. Plaćanja putem Vibera omogućuju korisnicima da šalju novac jedni drugima. Prvobitno pokrenut u Grčkoj i Njemačkoj, Viber Pay će se uskoro pojaviti i u drugim zemljama, uključujući Hrvatsku.
Viber će iduće godine napraviti još nekoliko na putu prema superaplikaciji. Brendovima će pružiti priliku da sve svoje poslovne informacije, usluge i kanale komunikacije na Viberu čuvaju u jednom meta-poslovnom entitetu te omogućiti korisnicima da pronađu tvrtke koje su im potrebne i komuniciraju s njima. Dodatno, Viber će uvesti namjensku mapu koja će pomoći korisnicima da organiziraju svoje razgovore s brendovima na način koji im odgovara.