Potaknuti visokim porezima na uvozne proizvode, u posljednjih desetak godina proizvođači automobila potrošili su bar pet milijardi američkih dolara na izgradnju pogona u Rusiji
Volkswagen je bio među prvima koji su prepoznali tržišni potencijal najveće zemlje na svijetu, pokrenuvši proizvodnju Pola i Tiguana te Škode Fabije i Octavije u tvornici u Kalugi.
Nijemci su sada ponovno među prvima, no ovaj put u zaustavljanju pogona.
Reuters piše da su u Volkswagenu, zbog pada rublje i kupovne moći, odlučili na deset dana zaustaviti proizvodnju u rujnu. Umjesto 150.000 automobila, u Kalugi bi ih do kraja godine trebalo biti proizvedeno 120.000.
Volkswagenov glasnogovornik istaknuo je da ovaj potez ne znači povlačenje s ruskog tržišta; štoviše Nijemci su se obvezali na daljnje investicije, poglavito u proizvodnju karoserijskih dijelova i motora u Kalugi.
Na sličan potez vjerojatno će se odlučiti i Ford, Renault, Toyota i Hyundai, a od domaćih proizvođača Avtovaz je još u kolovozu najavio rezanje proizvodnje Ladinih modela.