Popularna enkriptirana aplikacija za razmjenu poruka dogurala je daleko od programa za razmjenu poruka, a danas je koristi nevjerojatne dvije milijarde korisnika. Meta, doduše, još pokušava otkriti kako na tim brojkama može išta zaraditi
Platforma WhatsApp 24. veljače je proslavila 15 godina postojanja, u eri gdje dominira kao najpopularniji komunikacijski alat na svijetu, s oko dvije milijarde aktivnih korisnika koji koriste njezinu besplatnu i enkriptiranu uslugu.
Aplikaciju za razmjenu poruka su 2009. napravila dva bivša zaposlenika Yahooa - Jan Koum i Brian Acton, a 2014. je postala dijelom Facebooka, danas poznatijeg kao Meta. Facebook je WhatsApp kupio za 19 milijardi dolara.
Prema najnovijoj IAB-ovoj studiji o društvenim mrežama u Španjolskoj, WhatsApp nastavlja vladati kao najcjenjenija aplikacija te vrste te se najčešće koristi. Koriste ga nove generacije, za razliku od starijih društvenih mreža kojima je, uz advent TikToka, popularnost progresivno počela padati.
Meta, doduše, nije objavila obujam zarade WhatsAppa kojeg neki analitičari stavljaju na oko 1 posto od ukupne zarade kompanije te radije govori o svojoj 'obitelji aplikacija', koja uključuje Instagram i Facebook, platforme koje zbog oglašivačkog biznisa u 2023. zabilježila prihod od 133 milijarde dolara.
Potencijalna monetizacija WhatsAppa navodno je glavni razlog zbog kojeg su njegovi vlasnici otišli, navodivši da 'ne žele vidjeti reklame dok razgovaraju s prijateljima i obitelji'.
Prema podacima iz Insider Intelligencea koje je objavio CNBC, najveći prodor WhatsAppa zabilježen je u Španjolskoj, Italiji i Argentini, dok druge statistike spominju visoku popularnost u Brazilu i Indiji. Jedno mjesto gdje aplikacija nije zaživjela je SAD gdje prevladava Appleov iMessage.
Aplikacija je s vremenom dodala niz funkcija poput videopoziva i glasovnih bilješki te, odnedavno, osnivanja grupa i zajednica. Tako je nedavno dodala posebne opcije za formatiranje teksta u porukama.
Aplikacija također stalno prolazi kroz razne promijene - nedavno su prekinuli podršku za besplatnu pohranu starih razgovora na Google Drive. Nove promjene znače da će se WhatsApp podaci pohranjeni na Google Disku ubrajati u ograničenje od 15 GB za pohranu ili će korisnici imati mogućnost prijave za pretplatu na Google One.
S druge strane, većina nadolazećih promjena je više nego dobrodošlo - poput mogućnosti razmjene videa i slika u punoj veličini. A od 2018. aplikacija nudi i platformu korporativne komunikacije WhatsApp Business s oko 200 milijuna korisnika.