Nije posebno iznenađenje, ali bolan trend se nastavio - Windows 10 grabi sve manje i manje korisnika iz mjeseca u mjesec, nakon što je istekao rok u kojem je bilo moguće iskoristiti besplatnu nadogradnju sa 'sedmice' ili Windows OS-a 8.x
Štoviše, udio koji Windows 10 ima na tržištu prema NetMarketShare brojevima je čak pao u kolovozu (s 22,99 posto na 22,53 posto). Naravno, bila je riječ o svojevrsnoj anomaliji, ali rast u sljedećih nekoliko mjeseci je uistinu mizeran. Prema istim podacima (NetMarketShare), Windows 10 je nakon toga u rujnu imao 22,53 posto udjela, a u listopadu 22,59 posto.
Sličnu priču govore i ostali analitički izvori. StatCounter za kolovoz navodi 21,3 posto udjela, a u rujnu i listopadu slijedi 22,19 i 22,24 posto. Analytics.usa.gov redom u ta tri mjeseca govori o udjelu od 31,84 posto, 32,5 posto i 32,52 posto.
Neovisno o tom koliki konkretno udio na tržištu Windows 10 zapravo ima (što ovisi o metodologiji, nizu drugih faktora), svi izvori govore praktički jedinstvenu priču - em korisnici nisu spremni plaćati za novi operativni sustav, em po neiskorištenoj prilici za besplatnu nadogradnju mnogi od njih jednostavno ne žele Windows 10.
Pozitivnu stranu medalje drži populacija igrača. Na Steam platformi Windows 10 (64-bitno izdanje) je u listopadu ugrabio dodatnih 0,7 posto udjela te se sada nalazi na čak 47,98 posto strojeva. Po udjelu ga, jasno, slijedi Windows 7 (64-bit) s 28,66 posto i laganim ali sigurnim padom iz mjeseca u mjesec.
Očekuje se kako će zimski mjeseci donijeti povećanje udjela Windows 10 OS-a, primarno uz prodaju novih računala. Za sada službeni podatak govori o više od 400 milijuna računala s instaliranom 'desetkom'.