Kineske vlasti svake godine puste oko 448 milijuna lažnih komentara na društvenim medijima. I ne, nisu jedine koje se time bave
Gary King i njegov tim sa Sveučilišta Harvard istraživanjem su pročešljali e-poštu koja je procurila iz kineskog Ureda za internetsku promidžbu. Otkrili su više od 43 tisuće pripadnika 'Vojske 50 centi', tako nazvane zbog toga što jedna njihova objava na društvenim medijima navodno košta 50 centi, odnosno oko tri kune.
Ovi operativci na državnoj plaći često rade puno radno vrijeme, primaju upute svako jutro od vlasti te sudjeluju u postojećim i otvaraju nove rasprave, pišu članke i postove kako bi utjecali na javno mnijenje. Ponekad reagiraju na događaj, ponekad se javljaju i prije no što vijest bude objavljena.
Cilj tajnovite operacije ogromnih razmjera je redovno odvraćati pozornost javnosti, mijenjati teme, usmjeravati fokus javnosti i poticati ju na podržavanje vladajućeg režima, navode autori istraživanja.
Sličnim se metodama kreiranja javnog mišljenja služe i u Rusiji, a nisu strani ni političarima u Sjedinjenim Državama, gdje kandidati u utrci za Bijelu kuću razmjenjuju optužbe o korištenju vojski trolova online u predizbornoj kampanji. Pobornici Hillary Clinton čak su se javno pohvalili kako će potrošiti milijun dolara na komentatore na društvenim medijima kako bi 'brzo odgovorili na negativne napade i lažne priče'.
Više:Mic