za osnovne i srednje škole

Alfa predstavila nove udžbenike usklađene s kurikularnom reformom

22.05.2019 u 14:44

Bionic
Reading

Izdavačka kuća Alfa predstavila svoje nove udžbenike za primjenu kurikularne reforme za osnovne i srednje škole. Od nove školske godine prvi put udžbenici s prilagodbama za djecu s teškoćama u učenju, a koji su usklađeni i ravnopravni standardnim udžbenicima

'Svi udžbenici razvijali su se u potpunosti usklađeni sa službenom konačnom inačicom kurikuluma koja je stupila na snagu početkom siječnja 2019. godine, bez obzira na to je li riječ o razvoju ‚od nule’ ili nadogradnji eksperimentalnih udžbenika. U takvom su obliku već sada prisutni kao tiskana i digitalna ogledna izdanja u odobrenju Ministarstva znanosti i obrazovanja te su dostupni na uvid svim zainteresiranim nastavnicima i školama', izjavio je Miro Petric, direktor izdavačke kuće Alfa.

Uz to što je usklađena s novim kurikulumom, nova generacija udžbenika ima novi dizajn, standardiziran format i bolje tehničke karakteristike, manje su mase i praktičniji za upotrebu u učionici i nošenje u školskoj torbi. Riječ je o oko 50 naslova s pripadajućim dodatnim materijalima.

Novi udžbenici biraju se od 1. do 15. lipnja 2019., ove godine prvi put putem online aplikacije. Odluku o odabiru udžbenika u razrednoj nastavi donose učitelji razredne nastave, dok u višim razredima osnovnih i svim razredima srednjih škola odluku donose stručni aktivi predmeta na razini škole.

Od nove školske godine i novi udžbenici za prilagođeni pristup

Velika novost ove su godine i udžbenici za prilagođeni pristup, koji su grafički, jezično i sadržajno prilagođeni učenicima s teškoćama u učenju, a potpuno su usklađeni s udžbenicima za redoviti program. Upravo je to novost koja prati Ugovor iz Marakeša o pravima na pismenost i pravima na prilagodbu prema građi laganoj za čitanje i razumijevanje, a koji je Hrvatska potpisala u studenome prošle godine.

U obrazovni sustav Republike Hrvatske uključeno je više od 30 000 učenika s teškoćama u učenju. Zbog toga je dostupnost usklađenih udžbeničkih izdanja s prilagodbama iznimno važna za hrvatsko školstvo.

„Učenici s teškoćama u učenju uključeni su u redoviti sustav školovanja u osnovnim i srednjim školama te, prema Zakonu o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi, imaju pravo na primjeren program prema svojim mogućnostima. Zato smo i mi ove godine pripremili nove udžbenike, na čijoj je prilagodbi radila profesorica logopetkinja Željka Butorac. Tako smo ove godine, uz udžbenike za redoviti program, ponudili nastavnicima i ravnateljima i izdanja s prilagodbama za predmete Hrvatski jezik, Matematika, Geografija, Povijest i Priroda za pete razrede te Biologija i Kemija za sedme razrede osnovnih škola“, istaknula je mr. sc. Daniela Novoselić, direktorica nakladništva izdavačke kuće Alfa.

„Učenici s teškoćama ne žele se i ne bi se trebali razlikovati od svojih vršnjaka po tome kojim se udžbenicima i drugim obrazovnim materijalima koriste u nastavi. Što se tiče sadržajne prilagodbe, ona se ponajviše odnosi na smanjenje opsega zadataka i vokabulara, na smanjivanje broja rečenica te upotrebu jednostavnije sintakse. Vjerujemo da će ovi udžbenici pomoći nastavnicima u radu i omogućiti učenicima da s lakoćom uče i rade te ih ne skrivaju od drugih učenika, u strahu da su različiti od ostalih u razredu“, izjavila je Željka Butorac, profesorica logopetkinja koja je radila na prilagodbi novih Alfinih udžbenika.

Digitalna platforma kao nadopuna nastavi

Novi Alfini udžbenici nasljeđuju unapređenja koja su postignuta u eksperimentalnoj fazi 2018. godine, a to znači standardizaciju formata i dizajna, kao i sustav digitalnih udžbenika na platformi mozaBook. Platforma mozaBook učenicima pruža mogućnost da u sklopu školskog obrazovanja steknu znanja na načine na koje do sada nisu imali priliku, vizualizacijom, simulacijom i interakcijom, a nastavnicima služi kao svojevrstan operativni sustav koji nudi sve što im je potrebno za rad. 

„Digitalni sadržaji svojim alatima i zvučnim zapisima pružaju učenicima dodatna pojašnjenja i metodičke upute uz mnogobrojne dodatne zadatke kako bi mogli još bolje razumjeti i usvojiti sve sadržaje predviđene kurikulumom. Svaki metodički dio ima i nadopunjujući digitalnu vježbu kojom je moguće postići isti ishod kao i u tiskanom izdanju. Udžbenik time postaje kurikulumski temelj po kojemu koristimo sadržaje i alate“, dodao je Domagoj Dedić, voditelj marketinga izdavačke kuće Alfa, prikazujući sve mogućnosti korištenja ovog digitalnog rješenja za unapređenje nastave.