Američka agencija za upravljanje krizama (FEMA) pokrenula je u subotu uslugu 'provjere glasina' na svojoj internetskoj stranici kako bi razotkrila lažne informacije koje su se pojavile na društvenim mrežama nakon prolaska megaoluje Sandy Sjedinjenim Državama
Amerikanci su se masovno okrenuli Facebooku i Twitteru kako bi se informirali o posljedicama oluje i ispričali kako su je preživjeli. No oluja je potaknula i objavu mnogobrojnih netočnih informacija na internetu.
'Fema.gov/sandy sada ima uslugu provjere glasina', objavila je agencija na Twitteru.
Agencija je već razotkrila dvije lažne informacije koje su se pojavile na Twitteru. Jedna se odnosi na bonove za hranu u vrijednosti 300 dolara za ljude koji su ostali bez struje, a u drugoj se tvrdilo da FEMA zapošljava ljude za čišćenje ulica New Yorka i New Jerseya.
Na Twitteru je u manje od tjedan dana objavljeno gotovo 20 milijuna poruka povezanih s megaolujom. Neke su bile namjerno zavaravajuće. Jedan mjesni dužnosnik morao je podnijeti ostavku zbog objave pogrešnih informacija o šteti koju je uzrokovala Sandy.
DA JE BEZ STRUJE OKO DVA I POL MILIJUNA LJUDI - NIJE GLASINA
No, nije glasina da je oko dva i pol milijuna ljudi i dalje bez električne energije na istočnoj obali Sjedinjenih Država - bar tako tvrdi američko ministarstvo za energetiku.
U subotu navečer je 2.497.421 klijenata bilo bez električne energije u državama koje je zahvatilo olujno nevrijeme, naveo je svojoj internet stranici ured tog ministarstva zadužen za raspoloživost električne energije.
Od ukupno 8,5 milijuna priključaka koji su isključeni odmah nakon uragana, ponovno je priključeno 6 milijuna, precizira se u priopćenju.
Najzahvaćenija je država New Jersey gdje je 1,2 milijuna potrošača bez struje, zatim država New York (871.161 potrošača), Pennsylvanija (153.695) i Connecticut (132.805).
Razorni uragan Sandy zahvatio je Sjedinjene Države u ponedjeljak i usmrtio više od 100 ljudi te pričinio štete do 50 milijardi dolara.