Veleposlanik SAD-a u Hrvatskoj Robert Kohorst poručio je u srijedu da ogroman američki kapital čeka ulaganje negdje u svijetu gdje je to isplativo, te kako se nada da će što više američkih poduzetnika naći prilike za poslovanje u Hrvatskoj, ali da Vlada mora olakšati poslovanje
Kako je poručio na predavanju o unaprjeđenju poduzetništva 'Advancing Entrepreneurship in Croatia' na Zagrebačkoj školi ekonomije i menadžmenta (ZŠEM), suradnja između SAD-a i Hrvatske je zadovoljavajuća, a kazao je da će američke tvrtke doći u Hrvatsku kada se za to pruži prilika.
'SAD ima ogroman iznos kapitala koji čeka ulaganje negdje u svijetu gdje je to isplativo. Ne možete reći američkim tvrtkama da dođu u Hrvatsku. One će doći kada se pruži prilika', poručio je Kohorst.
Kazao je da je za razvoj poduzetničke klime u Hrvatskoj važno unaprijediti i ubrzati pravosuđe, smanjiti birokraciju, pojednostaviti porezni sustav i uspostaviti predvidljivost.
'Vlada mora pojednostaviti poslovanje kako bi se kapital osjećao dobrodošlim', istaknuo je Kohorst.
Kao pozitivan primjer ulaganja naveo je jedan od najvećih američkih investicijskih fondova, KKR Investment, koji je preuzeo Novu TV, a nedavno je i jedna kompanija iz grupacije naručila izgradnju luksuznog broda od Brodosplita.
Američki veleposlanik kaže da je tijekom bavljenja poduzetništvom naučio da se treba usredotočiti na svoje prednosti i ono prema čemu osjećate strast.
'Nadite posao u kojem ste doista jaki i želite se njime baviti', poručio je Kohorst.
Kako je pojasnio, poslovni model može biti dobar, no vrlo je teško uspjeti ako prema tome poslu ne osjećate strast.
Ključno je ne bojati se neuspjeha, a preuzimanje rizika je sastavni dio života, istaknuo je.
'Ne dopustite da vas neuspjeh obeshrabri, naučite nešto iz njega i krenite dalje', poručio je Kohorst.
Vrlo važnim za uspjeh je naveo i postavljanje prioriteta koje treba slijediti, kao i okružiti se pravim poslovnim partnerima i ljudima koji će vas podupirati kada krene loše.
Istaknuo je poduzetnički primjer Mate Rimca i ispričao kako mu je prilikom posjete njegovoj tvornici hrvatski poduzetnik otkrio da čuva dva stara automobila.
Kako mu je Rimac tada pojasnio, oni s jedne strane predstavljaju neuspjeh s početka pokretanja posla, no služe i kao podsjetnik da tvrtka svaki dan napreduje, a ujedno poručuju i da je neuspjeh dio posla.