S obzirom na eskalaciju nasilja i pokolje u SAD-u, u toj se zemlji opet razvila javna rasprava oko krivca, a neki su, već po ustaljenom običaju, prst uperili u – igre
Prije nekoliko dana američki potpredsjednik Joe Biden sastao se s predstavnicima gaming industrije i poručio im da pokušaju popraviti svoj image u javnosti. Naravno, radi se o nedavnom valu pokolja u SAD-u koji su još jednom pokrenuli javnu raspravu o glavnim krivcima. I dok demokrati prstom upiru u oružje a republikanci u demokrate - svi zajedno krajičkom oka gledaju u igre. Nije to prvi puta, ta borba sa stereotipima, predrasudama i neznanju o igrama traje već desetljećima.
Tim povodom ekipa s Rock, Paper, Shotgun razgovarala je s Joeom Houstonom, jednim od programera iz Arkane Studiosa koji je ujedno i autor poznatog uboda nožem u vrat u Dishonoredu.
'Želite li reći da su linearne igre u kojima igrač ima samo površan utjecaj bolje za društvo od igara poput Dishonoreda u kojemu imate cijeli niz mogućnosti? Smatram da linearne igre u kojima igrač nema moć utjecaja pomalo rade na štetu društva. Ne vjerujem da nasilje u igrama potiče nasilje u stvarnom svijetu, ali isto ga tako ni ne sprječavaju. Igre sa značajnim i potencijalno katastrofalnim posljedicama po igrača tu ipak stoje bolje jer ipak prisiljavaju igrača da razmisli o tome što radi na ekranu.'
Ovaj odgovor prilično dobro oslikava Dishonored koji je praktički moguće proći s vrlo malo žrtava, ali ga je moguće pretvoriti i u potpuni masakr – odluka je na vama. A posljedice su značajne, ne samo po vas već i na završetak igre i cijelu populaciju grada u kojemu se igra odvija.