GRAD PO MJERI ČOVJEKA

Bandić niže nova obećanja za osobe s invaliditetom, pucanj u prazno ili...?

07.03.2017 u 20:02

Bionic
Reading

Većina osoba s invaliditetom isključena je iz društva, pri čemu je jedan od najvećih problema loša infrastruktura, a u slučaju Zagreba često se ističu nedovoljno prilagođeni gradski pothodnici, čije poboljšanje gradske vlasti obećavaju godinama. Uoči lokalnih izbora stiže nova runda najava, a u sklopu nje i pilot-projekt: probno modificiranje platforme u pothodniku između Utrine i Zapruđa te niz mjera koje će Grad poduzeti za poboljšanje kvalitete prijevoza osoba s invaliditetom

Kako se zagrebački pothodnici raspadaju pred očima građana i vape za obnovom, ponajprije u kontekstu sigurnosti građana kojima su namijenjeni, s naglaskom na osobe koje se otežano kreću, kao i primjerice roditelje s dječjim kolicima, tportal je opetovano upozoravao tražeći od nadležnih gradskih službi realizaciju najavljenih obećanja.

Međutim, i nakon što smo prije mjesec dana zabilježili novi 'akvarij' u pothodniku na križanju SR Njemačke i Avenije Dubrovnik i opet tražili jasne odgovore nadležnih gradskih službi za izgradnju grada i za osobe s invaliditetom oko  najavljene sanacije, nekoliko tjedana kasnije stigao je dopis u kojem ni ovaj put nema konkretnih odgovora u vidu jasnih rokova i troškova potrebnih zahvata.

Umjesto toga, Gradski ured za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet opet nabraja koliko u Zagrebu ima pothodnika (29), gdje su ugrađene kose podizne platforme i koliko ih je (22, a riječ je o pothodnicima Avenija Dubrovnik – Savski Gaj, Avenija Dubrovnik – Velesajam, Avenija  Dubrovnik Utrine – Zapruđe, Avenija Marina Držića – Folnegovićevo, Sveučilišna avenija – Lavoslava Ružičke). Opetuju da se platforme redovno obilazi i održava te da su sve u funkciji i podsjećaju da ih se pokreće pomoću ključa te da ih mogu koristiti isključivo osobe s invaliditetom u kolicima. Ključ za platforme preuzima se u Uredu za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom, o čemu su svi obaviješteni i preko svojih udruga.  

No, osobe s invaliditetom su i preko medija i preko svojih udruga često upozoravale da rampe za invalide nije bilo moguće koristiti jer ključeva nema, dizala - tamo gdje ih ima - često ne rade, a kad dođe do kvara, što nije rijetkost, popravak se predugo čeka. Da ima problema s ključevima, priznao je čak i gradonačelnik Milan Bandić kazavši na jednoj od sjednica Gradske skupštine da ih je 'netko pojeo'. Tog čudnovatog ključoždera nije uspio naći već tri godine, ali ima novi plan.

'Zaključeno je da je ključ nespretno rješenje, pa je pokrenut pilot-projekt - probno modificiranje jedne platforme u pothodniku Utrine – Zapruđe, a cilj je da se postojeća platforma prilagodi za korištenje i teško pokretnim osobama, kao i možda za majke s dječjim kolicima. Korištenje platforme modificirat će se, među ostalim, za jednostavnije korištenje, bez ključa, pritiskom i držanjem tipkala. Ako se utvrdi da je modificirana platforma funkcionalna, na isti način modificirat će se sve ugrađene platforme', najavio je za tportal Dinko Bilić, pročelnik Ureda za izgradnju grada.

U kojem bi roku i uz koje troškove to modificiranje trebalo biti dovršeno, detalji su za koje je javnost opet ostala uskraćena, a doza skepse u punu realizaciju gotovo je neizbježna s obzirom na to je tportal sličnu najavu iz Grada dobio i ranije, a na tom je tragu, kako smo također pisali, još prije nekoliko godina govorila i čelnica Gradskog ureda za socijalnu zaštitu i osobe s invaliditetom Višnja Fortuna.

Što se ostalih pothodnika tiče, Bilić još navodi da je 'u tijeku izrada tehničke dokumentacije za prilagodbu osoba s invaliditetom za pothodnik Stenjevec – Aleja grad Bologne te da traju radovi na izgradnji vertikalnih platformi u zatvorenom oknu u pothodniku Podsused – Aleja grada Bologne, a u dogovoru s Gradskim uredom za osobe sa invaliditetom te sukladno Programu zagrebačke strategije za prilagođavanje objekata osobama s invaliditetom određuju se i lokacije na javnim površinama za prilagodbu'.

Fortuna je pak prije mjesec dana najavila da će zbog neprekidne devastacije pothodnika u njima biti postavljene kamere i da se neće štedjeti na uređenju. Također, Grad Zagreb će u roku od tri mjeseca provesti analizu svih stambenih zgrada bez dizala kako bi ih se u budućnosti prilagodilo osobama s invaliditetom, dogovoreno je tada na sastanku Bandića s pravobraniteljicom za osobe s invaliditetom Ankom Slonjšak.

Takvih je sastanaka u proteklih par mjeseci bilo nekoliko, a na onom najnovijem, održanom u ponedjeljak, dogovoreno je da će Grad poduzeti niz mjera za poboljšanje kvalitete prijevoza osoba s invaliditetom pa će uvesti pasivno noćno dežurstvo dva posebno prilagođena ZET-ova kombija. Grad bi u ovoj godini za potrebe prijevoza osoba s invaliditetom trebao nabaviti i četiri takozvana londonska automobila – vozila koja imaju potpunu prilagodbu za osobe u invalidskim kolicima, za slijepe i za gluhe osobe.

Najavljeno je i da će se na jednoj od sljedećih sjednica Gradske skupštine promijeniti i odluka Grada Zagreba za taksi vozila, tako da će taksisti uz putnika morati prevoziti i pse pomagače, odnosno pse za slijepe i slabovidne osobe te rehabilitacijske i terapijske pse, a Grad bi taksistima trebao sufinancirati prilagodbu vozila, dok će se u 142 niskopodna tramvaja ugraditi pomične rampe za nesmetan ulaz osobama s invaliditetom.

  • +34
Zagrebački pothodnici Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić