U vojarni 'Pukovnik Marko Živković' na Plesu održana je konferencija za medije na kojoj su o današnjem padu MiG-a kod Slatine govorili ministar obrane Mario Banožić, načelnik Glavnog stožera OSRH admiral Robert Hranj i zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva brigadni general Michael Križanec
Ministar Mario Banožić rekao je da su piloti iz srušenog aviona na pregledu kod liječnika, te da se uskoro očekuje više informacija o njihovu zdrastvenom stanju. Zahvalio je svima koji su sudjelovali u potrazi i pomogli pronaći drugog pilota.
'Ovakav incident pokazuje spremnost hrvatske vojske da izvršava zadaće, ali i znak da je potrebno i dalje ulagati u vojno zrakoplovstvo, ali i ljude', poručio je Banožić. Istraga je u tijeku i nastavit će se tijekom srijede.
'Vojnički poziv nosi određene rizike'
'Tijekom redovne vježbovne aktivnosti pao nam je avion. Sve procedure bile su odrađene prema propisima, poštivale su se sve mjere sigurnosti. Nažalost, imamo jednog ozlijeđenog pilota. To samo pokazuje da je odluka o nabavci aviona bila potrebna i pravovremena', rekao je načelnik Glavnog stožera OSRH admiral Robert Hranj, te dodao da se nada kako se takav incident neće ponoviti.
'MiG-ovi su pouzdani i redovito se serivisiraju, a piloti su vrhunski i uvježbani. Nažalost, vojnički poziv nosi određene rizike. Želimo ovom prilikom dati punu potporu obitelji ozlijeđenog pilota', rekao je Hranj.
'Katapultirali su se zbog problema s radom motora'
Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, brigadni general Michael Križanec, iznio je detalje vježbe. Rekao je da su imali planiranu obuku s pet aviona u istom trenutku u zračnom prostoru, koji su imali određene zadaće za provesti koordinirano.
'U 13:44 smo dobili prvi signal da je jedan od aviona objavio Mayday, odnosno poziv u nuždi. U 13:48 posada je dojavila da će izvršiti katapultiranje, odnosno izbacivanje iz aviona zbog problema s radom motora. Unutar pola sata poletio je s Plesa helikopter s prvim timom za spašavanje. U 15:28 su posade uočile oba padobrana, što nam je potvrdilo da su oba pilota sigurno napustila avion prije udara u zemlju, a u 16:25 piloti su već bili na putu prema Lučkom i predani sanitetu', rekao je Križanec. Pojasnio je i da će istragu voditi glavni vojni istražitelj u suradnji s policijom i DORH-om, no da je teško pretpostaviti koliko će trajati.
Križanec je rekao da su oba pilota vrlo iskusna; jedan ima ukupno 1800 sati naleta, a drugi pilot više od 2000 sati. Avion je prije 20 sati izašao s najkompleksnijeg 200-satnog pregleda. Pojasnio je i da se neće prizemljiti svi MiG-ovi, jer postoji razlika između jednosjeda i dvosjeda.
Rekao je kako s avionima sve štima, ali da je ipak riječ o avionima s početka 80-ih, dok smo mi u 21. stoljeću. 'Same sposobnosti koje ta platforma nudi nisu one koje su danas potrebne. Jednostavno, to je avion druge generacije, a sad nabavljamo avion četvrte plus generacije. To je kao da neki automobil iz 70-ih i neki star deset godina nude isti komfor i sposobnosti', rečeno je.
Sumnja se na kvar motora, a to će se detaljno istražiti. 'Parametre ćemo dati vanjskom izvođaču da provjeri', rekao je Križanec.
Osvrnuo se i na ozlijeđenog pilota. 'Bio je na noslilima, prizvao me k sebi i rekao: Zapovjedniče, ja ću opet letjeti', kazao je Križanec i istaknuo kako to dovoljno govori o njegovu psihičkom stanju, prenosi Dnevnik.hr. 'Ima određenih fizičkih ostataka dijelova trupa, ali nije baš puno ostalo', kazao je o olupini aviona i dodao kako avion nije bio naoružan. Zahvalio se i kolegama iz američkog, francuskog i mađarskog ratnog zrakoplovstva koji su ponudili ponoć i izrazili podršku.