Iz trećeg pokušaja Joe Biden izabran je za 46. predsjednika Sjedinjenih Američkih Država. BBC je u svojoj analizi pobrojao pet razloga zbog kojih je njegova kampanja na kraju bila uspješna
Kao prvi razlog BBC u svojoj analizi navodi koronavirus. Epidemija koronavirusa, piše BBC, promijenila je ne samo američki život nego i politiku.
Podsjećaju da su građani u anketama izrazili nezadovoljstvo s time kako se Trumpova administracija borila s pandemijom i da je u tome pogledu čak 17 posto više građana imalo više povjerenja u Bidena. Pandemija je utjecala i na Trumpov rejting, koji je u jednom trenutku pao na 38 posto, što je Bidenova kampanja itekako iskoristila.
Drugi razlog za pobjedu je i niskoprofilna kampanja bez velikih gafova koju je Biden vodio. Iako je u svojoj političkoj karijeri imao gafova, oni su u ovoj kampanji bili rijetki i brzo ih se zaboravilo. To može zahvaliti i tome što su se svi forkusirali na poteze i riječi Donalda Trumpa, ali i što su glavni fokus medija bili pandemija koronavirusa, prosvjedi nakon smrti George Floyda te gospodarska kriza.
No, i uz to Biden je imao strategiju da se ne pojavljuje stalno u javnosti i time izbjegao mogućnost da umor ili nesmotrenost stvori probleme.
Kao treći razlog BBC navodi da je dio građana želio glasati za bilo koga osim za Trumpa. Demokrati su pritom uspjeli izbore pretvoriti u referendum protiv Trumpa, umjesto ogleda između dva kandidata. Bidenova pobjednička glavna poruka je bila da 'on nije Trump.'
Četvrti je razlog za pobjedu što Biden u kampanji nije išao previše lijevo, nego se držao političkog centra. U pretkampanji Bidenovi protukandidati u Demokratskoj stranci - Bernie Sanders i Elizabeth Warren zagovarali su više lijeve politike, no Biden se odlučio na drugačiju strategiju. Odbio je ideju državnog zdravstvenog osiguranja, besplatnog studiranja ili poreza na bogate. To mu je omogućilo da privuče umjerene glasače i nezadovoljne Republikance.
Jedino područje u kojem se Biden držao blizu stavova Bernie Sandersa i Elizabeth Warren je okoliš i klimatske promjene. Možda je tu procijenio da će mu to donijeti bodove kod mladih glasača, kojima je to važna tema.
Peti razlog za pobjedu je jednostavan - Bidenova kampanja imala je više novca od Trumpove. Prema podacima, na početku listopada Bidenova kampanja je bila u prednosti za 144 milijuna dolara, s čime si je mogao priuštiti više televizijskih reklama u državama gdje mu pobjeda nije bila zagarantirana. U eri pandemije koronavirusa, kada su Amerikanci više kod kuće i pred televizijom, dodatni novci za promidžbu pokazali su se dobrodošlim.