Goran Gogić preradio je stari Audi u električni automobil
Izvor: tportal.hr / Autor: montaža: I.E.M.
Goran Gogić preradio je stari Audi u električni automobil
Izvor: tportal.hr / Autor: montaža: I.E.M.
SAM SVOJ MAJSTOR
Usprkos negativnim komentarima okoline, odlučio je preraditi svoj automobila u električni. Danas kaže kako nimalo ne žali zbog te odluke, jer je smanjio troškove vožnje, ali i održavanja. Osim toga, nevjerojatno je ugodno voziti električni automobil, uvjerava nas Goran Gogić, prerađivač i korisnik električnog automobila
Kako bi smanjio troškove vožnje i unio nešto novo u svoj dotadašnji automobil, odlučio se na prenamjenu benzinskog u električni motor svog automobila. No od samog početka nije imao potporu okoline za tu ideju.
'Iskreno, ugradnja struje mi je prva pala na pamet, ali su me oni koji se razumiju u to i prijatelji pokušavali odgovoriti. Priča se uglavnom svodila na uvjeravanja kako s prerađenim automobilom neću stići ni do najbližeg dućana. Odlučio sam potrošiti nekoliko godina na poigravanje raznim sitnicama koje su uglavnom samo trošile novac (uključujući i ugradnju plina). Onda sam slučajno na internetu naletio na savjete iz SAD-a o tome kako auto preinačiti na struju. Raspitao sam se i shvatio da i kod nas u Hrvatskoj prerađuju klasične automobile u električne. Pritom su korisnici dobili i ateste i uredno registrirali nove automobile. Kako uglavnom nisam bio potkovan informacijama o ovoj tematici, bacio sam se na čitanje i istraživanje mogućnosti. Kada sam nakon nekoliko tjedana naučio osnove, izradio sam plan i primio se posla', objašnjava Gogić.
Prerada bez državnih poticaja
Iako je cijena održavanja i električne energije koju utroši na vožnju znatno manja u odnosu na dosad korištena goriva, naš sugovornik smatra kako je sama cijena električnog automobila previsoka.
'Mana je kratak domet vožnje, ali, po meni, neopravdano prenapuhana cijena novih električnih automobila. S druge strane, glavna je vrlina smiješno mala cijena vožnje po kilometru, jeftinija registracija, a održavanja gotovo da i nema', ističe ovaj novopečeni prerađivač i korisnik električnog automobila.
U vrijeme kada je prerađivao svoj automobil nije bilo državnih poticaja, tako da je sva uložena sredstva morao osigurati sam. No danas kaže kako mu nije žao, jer je prvenstveno zadovoljan baterijama koje kasnije može koristiti u druge svrhe.
'Baterije potraju 10-ak godina u mom režimu upotrebe u automobilu, a nakon toga padaju na 70 do 80 posto kapaciteta. Kasnije ih planiram koristiti za solarnu elektranu, gdje im, kako kažu stručnjaci, život može potrajati još toliko. Domet jednim punjenjem se kreće od 70 kilometara u gradu do 100 kilometara na otvorenoj cesti. No kada putujem do mora posuđujem dodatni set baterija od prijatelja', ističe Gogić.
Jednostavno i jeftino održavanje
Za razliku od automobila na goriva, održavanje električnih automobila ne zahtijeva velike troškove.
'Održavanja na električnim automobilima, osim guma i kočnica nema. Baterije uglavnom imaju garanciju najmanje osam godina, bez da ih se u međuvremenu održava, a svi ostali sklopovi elektro pogona mogu raditi desetljećima, a da ih nije potrebno mijenjati. S druge strane, kod automobila na goriva redovni su intervali zamjene potrošnih dijelova česti zbog istrošenosti, a nerijetko imate i iznenadne kvarove koji su jednostavno neminovni', tumači prerađivač.
Za samo nekoliko kuna potrošnje električne energije automobil može proći i do 100 kilometara što je i nekoliko puta povoljnije od bilo koje vrste goriva.
'Voziti na struju obično znači izdatak od sedam do osam kuna za prijeđenih 100 kilometara (ako računamo prema noćnoj tarifi struje, koja je najčešća za vrijeme punjenja). Naravno, trenutačno automobil možete napuniti i besplatno na javnim punionicama. Istovremeno je potrebno izračunati trajanje baterije, ali i dodatne uštede na registraciji i održavanju. Kada se podvuče crta, vožnja na struju više je nego upola jeftinija od najjeftinijeg dizela. Nama koji smo sami preinačili obične automobile u električne razlika je još osjetno veća', objašnjava Gogić.
Iskustvo koje morate probati
Gogić kaže kako se riječima ne može opisati koji je osjećaj imao kada je prvi put sjeo u električni automobil.
'Električni automobili imaju brz odaziv snage ako to želite, a iznad svega je ljepota vožnje, bez vibracija, buke i dima. Kada se tome još doda briga za okoliš i jeftina vožnja, zadovoljstvo je zajamčeno. Klasični automobili jednostavno ne mogu isporučiti takvu dozu ljepote i ugode za vrijeme vožnje', zaključuje Gogić i svima preporučuje da iskuse vožnju električnih automobila.