javna rasprava

Bivši državni tajnik ministrice Divjak ima dosta zamjerki na Pravilnik o nagrađivanju nastavnika, pogledajte koje

04.01.2019 u 15:46

Bionic
Reading

Prošla su svega dva dana otkako je otvoreno javno savjetovanje o Pravilniku o napredovanju i nagrađivanju učitelja, nastavnika, stručnih suradnika, odgajatelja i ravnatelja u osnovnim i srednjim školama i učeničkim domovima te već ima stotinu komentara, a najviše njih, točnije 53, odnosi se na članak 8., u kojem su opisani kriteriji i kategorije vrednovanja stručno-pedagoškog rada te njihovo bodovanje

Kako se može vidjeti iz komentara na stranicama e-Savjetovanja, prosvjetari nisu u potpunosti zadovoljni navedenim kriterijima i njihovim bodovanjem.

Tako neki smatraju da bi određeni kriteriji trebali imati više bodova nego što je trenutno navedeno, neke kategorije nisu dobro objašnjene, a neke bi trebalo promijeniti ili nadopuniti, kao i dodati nove. Primjerice, predlažu kako bi trebalo bodovati organizaciju stručnih posjeta/izleta/ekskurzija, odnosno terensku nastavu, jer ističu kako to zahtijeva puno aktivnosti i vremena za organizaciju.

Među komentatorima se ističe bivši državni tajnik ministrice Blaženke Divjak i profesor geografije Hrvoje Šlezak koji također ukazuje na nedostatke vezano za članak 8., preciznije za kategoriju 'Stručni članci, nastavni materijali i obrazovni sadržaji', te navodi kako se različitim vrednovanjem objavljivanja članaka u zemlji i inozemstvu pravi nepotrebna razlika i vrši potencijalna diskriminacija.

'Članci stručnog sadržaja o primjerice hrvatskom jeziku ili hrvatskoj povijesti teško ili nikako se ne mogu objaviti u inozemstvu. Kad bi se i objavili, ondje nemaju smisla zbog vrlo ograničene čitalačke publike. Pravilnik o napredovanju svojim uvjetima mora biti poticajan na jednak način svim odgojno-obrazovnim djelatnicima na stručan rad i pisanu produkciju za domaću čitalačku publiku', zaključuje Šlezak te dodaje kako s obzirom da znanstvena bibliografija prepoznaje i pravi razliku između znanstvenog i stručnog članka, 'takvu bi distinkciju trebao prepoznati i ovaj pravilnik u kojem bi se posebno vrednovao doprinos pisanjem stručnog članka i članka kategoriziranog kao znanstvenog'.

  • +50
Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak Izvor: Cropix / Autor: Marko Todorov / CROPIX

Što se tiče donošenja odluke o napredovanju, smatra kako ministar kao politička funkcija nikako ne bi smio biti osoba koja donosi odluku o napredovanju pojedinca, već bi to trebalo biti isključivo u nadležnosti neovisnog stručnog tijela kakva su AZOO i ASOO, kao i dosad.

'U slučaju žalbe na odluku o odbijanju zahtjeva, koje će tijelo razmatrati žalbu? Na temelju ovako definiranih stavaka 1. i 2., ministar može, ali ne mora prihvatiti mišljenje povjerenstva. Na taj način ministar potencijalno može legalno zloupotrijebiti svoj položaj i ovlast', navodi i potom daje ukupnu ocjenu pravilnika:

'Navedenim pravilnikom koji definira nagrađivanje određene skupine odgojno-obrazovnih djelatnika propušteno je na identičan način definirati nagrađivanje, odnosno materijalno vrednovanje odgojno-obrazovnih radnika izabranih u zvanja. Zbog čega je to za jednu skupinu radnika (onih koji provode eksperimentalni program) moguće, a za drugu skupinu koja dokaže izvrsnost nije? Predlažem u pravilnik uvrstiti koeficijente povećanja bruto plaće radnika izabranih u zvanja.'