Bivši predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Edo Kos, u čijem mandatu je razvrgnut stari ugovor o gradnji Pelješkog mosta te su obavljene pripreme za financiranje ovog projekta iz europskih fondova, nije bio među nekoliko tisuća ljudi pozvanih na službenu ceremoniju otvaranja. Događaj je pratio iz obližnje Komarne, kamo je doputovao u privatnom angažmanu s kćerkom
Na nepozivanje Kosa u srijedu se osvrnuo predsjednik Zoran Milanović:
'Brate, ne možeš biti tako sitan i ne pozvati čovjeka koji je sve to radio, a to je Edo Kos. On je bio direktor Hrvatskih cesta. Ogroman posao napravljen je 2016. godine, a to nije bilo prikazano u filmu. Ljudi koji su zaista i profesionalci i političari. Kos je barem zaslužio da ga se spomene', rekao je predsjednik države.
Iz Hrvatskih cesta za tportal su neslužbeno kazali da je Kos 'bio na svečanosti' i da su ga neki zaposlenici susreli, a njegovo nespominjanje u prigodnom videu i službenim govorima obrazložili time da je današnji direktor Hrvatskih cesta Josip Škorić javno zahvalio tisućama zaslužnih. Skupno, bez izgovaranja njihovih imena.
'U potpunoj sjeni ostao je, recimo, i sam voditelj izgradnje Pelješkog mosta Jeroslav Šegedin, kao i stotine drugih. Takav je bio koncept', kažu nam u HC-u.
No suprotno njihovim tvrdnjama, bivši direktor ove tvrtke Edo Kos ipak nije bio na formalnom dijelu svečanosti u utorak.
'Ondje su bili uzvanici s pozivnicama i akreditacijama. Kako nisam bio pozvan, zaputio sam se prema Pelješcu s kćerkom, u privatnom aranžmanu, a otvaranje mosta pratili smo s rive u Komarni s mještanima. Gledali smo vatromet', kazao je Kos za tportal.
'Dakle nisam bio na mostu, nego malo ispod njega', smije se.
Kos odbija tumačiti radi li se u ovom slučaju o namjernom potezu ili tek omašci, no čini se da nikomu ništa ne zamjera, barem ne previše.
'Bitno je da je most napravljen, da je u funkciji upravo onako kako je zamišljeno i da će ondje ostati', kaže ovaj Porečanin.
Preživio dva pokušaja atentata
Edo Kos (63) bio je aktivan političar, što je u svojoj izjavi spomenuo i predsjednik Milanović: od 1994. bio je predsjednik porečke podružnice IDS-a, a 2001. predsjednik Zajednice podružnica IDS-a Poreštine. Bio je gradski vijećnik u dva mandata, a od 2009. godine i zamjenik gradonačelnika.
Na funkciji predsjednika Uprave HC-a propitivala se njegova imovina vrijedna čak 13 milijuna kuna, između ostalog dvije luksuzne više i ušteđevina od 130 tisuća eura.
Kao gradski vijećnik i dogradonačelnik Poreča preživio je dva pokušaja atentata: prvi put 2006. i drugi put 2010. godine. Njihov naručitelj bio je lokalni ugostitelj Sefedin Bilali, a povod jedna terasa na porečkoj rivi koju je htio kupiti, što Grad Poreč nije dopustio. Bilali i dvojica atentatora, Miroslav Đurić i Nikic Ćurić, osuđeni su na ukupno 31,5 godina zatvora.
Na čelu Hrvatskih cesta bio je od 2012. do 2015. godine, kada na vlastiti zahtjev napušta to mjesto i godinu dana do kraja mandata ostaje raditi kao član Uprave HC-a. Potom potpuno odlazi iz ove državne tvrtke.
'U mom mandatu raskinuli smo stari, neodrživi i vrlo problematičan ugovor o gradnji Pelješkog mosta, kojemu je garancija upravo istjecala i na kojemu se nije radilo apsolutno ništa. Odlučili smo postaviti projekt na zdrave osnove, a potom ga pripremiti za povlačenje što većeg iznosa novca iz europskih fondova. Pelješki most de facto je proizvod i našeg rada i dobre pripreme koju smo obavili, premda je sama njegova gradnja bila vrlo zahtjevna, to je potpuno jasno', kazao je Kos za tportal.