snađi se, druže

Brodovi u Crvenom moru proglašavaju se kineskim da bi izbjegli napade skupine Huti

15.01.2024 u 13:08

Bionic
Reading

Nekoliko teretnih brodova i tankera u Crvenom moru objavilo je da njihovu posadu čine isključivo Kinezi, nadajući se da će povezanost s Pekingom uvjeriti jemenske pobunjenike da ih ne napadaju

Najmanje devet takvih brodova koji su se približavali ili prelazili Crveno more navelo je da je njihova posada 'kineska' ili 'potpuno kineska' u sustavu za automatsku identifikaciju (AIS), globalnom sustavu praćenja koji je nužan na svakom brodu prema međunarodnoj pomorskoj konvenciji.

Pet od ovih brodova prvi je identificirao Bloomberg. Business Insider je u nedjelju navečer pronašao najmanje četiri druga plovila u ili blizu Crvenog mora sa sličnim porukama.

Naprimjer, brod za rasuti teret Great Ocean, koji često putuje u kineske luke i plovi pod zastavom Liberije, napisao je da ima kinesku posadu.

Drugi brod za prijevoz rasutog tereta, Dias, koji također plovi pod zastavom Liberije i prvenstveno je putovao u ukrajinske i kineske luke prošle godine, signalizirao je 'Kina' dok je plovio blizu Crvenog mora.

Od devet brodova koje su identificirali Bloomberg i Insider, tek jedan ima kinesko ime. Insider nije mogao odmah provjeriti nacionalnost posade na tih devet brodova.

Kina je kritizirala izraelsko bombardiranje i invaziju na Gazu, a nedavno je istupila i protiv serije američkih i britanskih napada na položaje koje zauzima jemenska skupina Huti.

Udari su izvedeni kao odgovor na njihove napade na međunarodna plovila, a jemenski pobunjenici tvrde da napadaju plovila kao odgovor na rat u Gazi.

Narodna armija Hutija
  • Narodna armija Hutija
  • Narodna armija Hutija
  • Narodna armija Hutija
  • Narodna armija Hutija
  • Narodna armija Hutija
    +5
Narodna armija skupine Huti Izvor: EPA / Autor: YAHYA ARHAB

Najmanje dva broda u tom području također su izjavila da su povezana s Rusijom, još jednom zemljom koja je javno kritizirala napade na pobunjene Jemence.

Sve to odražava taktiku koju često koriste civilna plovila ploveći kroz Adenski zaljev, gdje posade ručno unose svoja AIS odredišta kao 'naoružani stražari na brodu' da bi odvratili napade pirata.

Tragači pokazuju da više od desetak brodova nastavlja prikazivati status 'naoružana straža na brodu' čak i kada izlaze iz Adenskog zaljeva i plove Crvenim morem.

Upozorenje brodarske industrije u prosincu pokazalo je da sve više brodova zapošljava privatne naoružane čuvare zbog vala napada skupine Huti.

Neki brodovi isključuju svoje AIS tragače dok ulaze u tu regiju, nadajući se da će se neprimijećeno provući pokraj njih i pirata. No industrija je upozorila da će zapadnim ratnim brodovima koji patroliraju tim područjem biti teže organizirati spašavanje ako se plovila zamrače i budu napadnuta.

Muhamed Ali al Huti, istaknuti vođa u skupini Huti, prethodno je poručio komercijalnim brodovima da naznače na svom AIS-u da 'nemaju veze s Izraelom' ako žele izbjeći napad.

Organizacija navodi da napada samo brodove koji su povezani s Izraelom. Međutim Human Rights Watch u prosincu je otkrio da su militanti napali najmanje pet brodova bez dokaza o takvoj povezanosti.

Nekoliko brodova u Crvenom moru prihvatilo je Al Hutijev prijedlog, emitirajući odredišta poput 'bez kontakta s Izraelom' ili 'Izrael nije uključen'.

Bujica napada skupine Huti značajno je poremetila međunarodnu trgovinu i povećala troškove jer su velike transportne tvrtke obustavile plovidbu kroz Crveno more.

Procjenjuje se da 90 posto kontejnerskih brodova koji bi plovili kroz Sueski kanal sada ide na dug put oko južnog vrha Afrike, rekao je za Associated Press Simon Hearney, viši menadžer konzultantske tvrtke za pomorska istraživanja Drewry.