Uništava li Blizzard Diablo 3 zahvaljujući novom Auction Houseu?
Više od mjesec dana nakon izlaska dugo najavljivanog akcijskog RPGa, stvar nisu baš u plusu za Blizzard Entertainment. Na stranu činjenice da se radi o dobro dizajniranoj igri, veliki problem, barem po našem iskustvu, nastao je uvođenjem RMAH-a, odnosno Real Money Auction Housea. Ovaj problem toliko je uzburkao zajednicu gejmera da je globalna populacija još novog akcijskog hita (prema Xfireu) počela opadati. Naravno, RMAH nije jedini razlog zbog kojeg ljudi prigovaraju na Diablo 3.
U igri su i dalje lagovi, mikro-trzanje koje čini Hardcore mode skoro neigrivim u nekim slučajevima, kao i činjenica da Blizzardova podrška za korisnike jako slabo rješava probleme. Štoviše, većinu naših ticketa odgovorili su standardnom porukom da rade na rješavanju dotičnog, a da u međuvremenu pogledamo topic na forumu gdje nam se za eliminiranje mikro trzanja predlaže kupnja flash drivea od 16 gb na koji bismo skopirali sve važnije fileove od igre. Malo morgen. Nego, vratimo se mi na pad broja Diablo 3 korisnika. Velik broj igrača shvatio je zapravo jednu interesantnu zavjeru sprovedenu sa strane Activisiona. Svaka transakcija napravljena putem RMAH Blizzardu donosi 15% iznosa same dražbe. Ovo znači da firma zapravo profitira prodajom vaših predmeta. Druga stvar je što težina igre na inferno levelu suludo raste nakon sredine drugog poglavlja. Ovo indicira da će većina igrača posegnuti za AH-om kako bi kupili iteme koji su nužni za preživljavanje sve većih i većih karakondžula.
Nemamo problema sa samom težinom igre - u krajnjoj liniji, volimo izazov. Ono što nam smeta, doduše, jest to što postoji određena šansa da Blizzard namjerno radi igru nemoguće teškom kako bi ljudi posrnuli u AH i kupovali predmete. A problem sa običnim AH je da su vrijedni predmeti pretjerano skupi, dok ih se za prave novce može kupiti za koliko-toliko prihvatljiv iznos. Ovo vrijedi, naravno, za slučaj da spadate među genijalce koji su pored cijene same igre spremni dodatno trošiti novce na kupnju oklopa. Dodajte ovome kako u zadnje vrijeme 'normalni' AH ima precijenjene ili slabije predmete, dok većina jačih po defaultu završava u RMAH-u.
Ovo je, da bude jasno, najveća boljka end-game sadržaja same igre, odnosno inferno težine. Sve prije toga relativno je prihvatljivo, uzmemo li u obzir da radite na altu koji iza sebe ima stash pun predmeta koje ste skupili igrajući originalnog lika. Ma o čemu pričamo: igra je i dalje super. Jedini i vrlo veliki problem leži u pokušaju Blizzarda i Activisiona da se dokopaju korisničkih novaca po cijenu kvalitete same igre. Ovo će im, u konačnici, utjecati na samu populaciju igrača, te vjerojatno upropastiti igru. Ljudi, prestanite biti gramzivi i ponekad mislite i na ljude koji zapravo i kupuju vaš proizvod i koji su, ako ništa drugo - RAZLOG ZBOG KOJEG STE TU GDJE JESTE!