Od ponedjeljka zbog radova na najvećem zagrebačkom rotoru Remetinec ukinut će se tramvajske linije 7 i 14 kroz dio Novog Zagreba. Da će se to dogoditi, građani su doznali nekoliko dana prije početka radova. Od građevinara doznajemo da su oni o svemu nadležne obavijestili na vrijeme, oporba je ogorčena načinom komunikacije, a razočarenje ne skrivaju ni ljudi bliski Milanu Bandiću
'Ja sam sam sebi najbolji PR. PR sam ja izmislio', zna često reći zagrebački gradonačelnik Milan Bandić. U slučaju početka radova na rotoru Remetinec u najboljem se svjetlu pokazalo o kakvom PR-u je riječ.
Naime, pet dana prije negoli će se kroz dio Novog Zagreba ukinuti tramvajske linije 7 i 14 velik dio javnosti nije imao pojma o radovima na najvećem gradskom gradilištu u naredne tri godine, koji će dovesti do obustave tramvajskog prometa. ZET je obavijest o tome na svojim stranicama postavio tek jutros, a na stranicama Grada i Zagrebačkog holdinga o tome nema ni slova. Vijest je jučer prvo objavljena na Radio Sljemenu, a velik broj stanovnika Novog Zagreba saznat će je tek kad se vrate s godišnjeg odmora.
Da je iznenađen načinom (ne)komunikacije s javnošću, priznao nam je i Jadranko Baturić, predsjednik Vijeća gradske četvrti (VGČ) Novi Zagreb Zapad, inače Bandićev čovjek od povjerenja.
'Na Vijeću nismo dobili nikakvu obavijest o tome. Smatram to nedopustivim jer je javnost o svemu trebala biti upoznata puno prije. Ljudi su otišli na godišnje odmore i trebalo ih je obavijestiti o tome što ih čeka kada se vrate. Ne dvojim da promet treba zatvoriti zbog radova, ali način na koji je to prezentirano nije dobar', kazao je Baturić.
U Kamgradu, glavnom izvođaču radova na rotoru, kažu kako nije na njima da obavještavaju javnost o planiranoj dinamici radova.
'Kako bi se radovi mogli obavljati planiranom dinamikom, bilo je nužno ukinuti dvije spomenute tramvajske linije. Komunikaciju s građanima trebali su obaviti Grad i ZET. Mi smo nadležne o potrebi ukidanja tramvajskih linija obavijestili i prije negoli smo uvedeni u posao i započeli s radovima 10. srpnja', pojasnili su u Odnosima s javnošću Kamgrada.
Zašto građani o svemu nisu ranije obaviješteni, pokušali smo doznati u ZET-u, ali glasnogovornik Domagoj Zeba nije odgovarao na telefonske pozive.
'Prvo most za zapadni dio grada, a tek onda rotor'
Oporbeni gradski zastupnici s kojima smo kontaktirali također su iznenađeni načinom komunikacije.
'Blago rečeno, ovo je neozbiljno. Znalo se da će u nekom trenutku tramvajski promet biti obustavljen, ali očito je da gradska uprava nije znala u kojem bi se to trenutku trebalo dogoditi. Koliko pamtim, spominjalo se da bi do obustave trebalo doći tek u studenom, nakon što se završe pristupne ceste, kako bi se koliko-toliko olakšao promet. Nitko nikada nije spominjao sadašnje ukidanje tramvajskog prometa', kazao je Tomislav Stojak (HNS).
Anka Mrak Taritaš (Glas) smatra da je način na koji se upravlja gradom vidljiv na svakom koraku. 'Bandić upravlja Zagrebom točno onako kako hoće zato što to može. Nedopustivo je da se s građanima komunicira na takav način. Pa nije da tramvaja neće biti nekoliko dana. Neće ga biti godinu i pol', navela je Mrak Taritaš.
Smatra da se prije rekonstrukcije rotora i gradnje tunela trebalo riješiti pitanje mosta za zapadni dio grada.
'Samo tako bi došlo do željenog rasterećenja prometa, a ovako će se gužve s rotora prebaciti na drugo mjesto', mišljenja je Mrak Taritaš.
Renato Petek (Naprijed Hrvatska) mišljenja je da je građane o svemu trebalo obavijestiti dok su bili u gradu i da je riječ o krajnje neprimjerenoj komunikaciji.
'Nažalost, ovo je samo kontinuitet načina komunikacije gradskih vlasti s građanima oko radova na pojedinim projektima. Dovoljno se sjetiti uređenja parka oko Trga žrtava fašizma', zaključio je Petek.
Radovi na rekonstrukciji trebali bi biti gotovi do početka 2020. godine. Posao je dobila zajednica ponuditelja Kamgrad, DIV, Hidroelektra niskogradnja i Tigra iako njihova ponuda nije bila najjeftinija. Grad je procijenio da su radovi vrijedni 200 milijuna kuna plus PDV, ali na natječaj je bila stigla tek jedna od pet ponuda s iznosom ispod toga.
Ponuda spomenute zajednice ponuditelja bila je tek četvrta u visini od 224 milijuna kuna plus PDV, ali je prihvaćena jer ostale zajednice ponuditelja, prema tvrdnjama Grada, nisu ispravno popunile ponude.
Ukidaju se 7 i 14, a uvodi 607
Od ponedjeljka 6. kolovoza tako će se obustaviti tramvajski promet između Savskog mosta i Sopota te uvesti izvanredna autobusna linija 607 (Savski most - Sopot - Savski most).
Autobus linije 607 će prometovati trasom: Savski most (parkiralište lijevo od početnog stajališta linije 110) - Studentski dom Stjepan Radić - Savski gaj - Trnsko - Velesajam - Muzej suvremene umjetnosti - Sopot (izlazno stajalište).
U povratku autobus će voziti trasom: Središće (ulazno stajalište) - Sopot - Muzej suvremene umjetnosti - Velesajam - Trnsko - Savski gaj - Savski most (izlazno stajalište). Izvanredna autobusna linija 607 koristit će uobičajena stajališta autobusnih linija 109 i 222. Tramvajska linija 14 prometovat će skraćeno na trasi Mihaljevac - Trg bana Josipa Jelačića - Savska cesta - Savski most, dok će tramvajska linija 7 također voziti skraćeno na trasi Dubec - Kvaternikov trg - Autobusni kolodvor - Sopot.
Za vrijeme radova i autobusna linija 234 (Glavni kolodvor - Kajzerica - Lanište) prometovat će djelomično izmijenjenom trasom. Autobus će s Glavnog kolodvora voziti uobičajenom trasom do Ulice Joszefa Antalla, gdje će skretati lijevo u Ulicu Radoslava Cimermana, a zatim desno na Aveniju Dubrovnik te preko rotora i Remetinečke ceste redovnom trasom do krajnjeg odredišta.
Privremeno se ukidaju autobusna stajališta Hipodrom i Stari Savski most, a uspostavlja se privremeno stajalište u Ulici Radoslava Cimermana kod kućnog broja 72a.
U povratku iz Laništa prema Glavnom kolodvoru autobus će voziti istom, izmijenjenom trasom, na kojoj će biti privremeno ukinuta autobusna stajališta Stari Savski most i Južna obala 4, a uspostavlja se privremeno stajalište na istočnom kolniku Ulice Radoslava Cimermana (Zagrebački velesajam).