Godine 2008. Maxis je izdao Spore, igru koja je bila najavljivana kao revolucionarna. Spore je ispao prosječan, a igra vrlo slična naziva – Darkspore – njihov je sljedeći projekt
Razvojni tim Maxis godinama je EA-ova zlatna koka, i to zahvaljujući voljenom i omraženom serijalu The Sims koji su igrali svi, ali malo njih je to imalo i hrabrosti priznati. The Sims je najprodavanija franšiza u povijesti igara i po vrhovima ljestvica po prodaji bila je sve do prije nekoliko godina. Izdane su tri punkrvne igre i zaista suludi broj ekspanzija. Čovjek koji je idejni začetnik i realizator The Simsa bio je legendarni Will Wright i kada je najavljeno da isti studio i isti čovjek rade igru pod imenom Spore, hype je bio ogroman. Naravno, Maxis i Wright obećavali su brda i doline, pravu revoluciju u gejmingu simulacijom evolucije u samoj igri. Za glazbu u igri angažiran je čak jedan od najslavnijih glazbenih producenata uopće – Brian Eno. Igra je bila drukčija od svega dostupnoga na tržištu, no daleko od najavljivane revolucije. Spore je tako postala posljednja Wrightova igra nakon koje se čovjek povukao iz industrije videoigara. Prva Maxisova igra koja je u izradi bez Wrighta jest Darkspore, koji vam predstavljamo danas.
Prelazeći na Darkspore, ne odvajamo se u potpunosti od Sporea. Naime, jedna od najznačajnijih stvari koje su došle uz Spore bio je besplatan alat koji je svima omogućavao kreiranje najrazličitijih bića te onda njima upravljanje u igri. Iz Maxisa Darkspore najavljuju kao mješavinu Diabla, Dungeon Siegea, Titan Questa i Guild Warsa, a spomenuti alat poslužit će vam da kreirate svoje veselo društvo svakojakih čudovišta kojima ćete onda ubijati horde mrskog neprijatelja. Dakle, radi se o čistom hack'n'slash RPGu što je novost za Maxis koji je dosad radio samo na igrama bez neke kompleksnije priče i storytellinga. Ipak, oni kažu da su prilično samouvjereno ušli u projekt, jer su im se pridružili ljudi iz BioWarea i Blizzarda koji imaju mnogo iskustva s RPG igrama.
Priča Darksporea nije nikakav spektakl, ali ne pokušavaju nam još jednom prodati koncept u kojem se glavni junak budi u toaletu narodnjačkog kluba bez ikakvog pamćenja o njegovom dotadašnjem životu i to cijenimo. Uglavnom, drevna rasa zvana Crogenitors razvila je sav DNA u svemiru i napretkom tehnologije i znanja počela eksperimentirati tzv. eksponencijalnim DNA-om, koji se pokazao kao neuobičajeno snažan, ali i iznimno nestabilan. Jedan od znanstvenika koji su radili na tom projektu odlučio je eksponencijalni DNA primijeniti na sebi, ali i na brojnim drugim bićima koja su nakon toga gotovo istrijebila rasu Crogenitorsa. Ipak, ostali znanstvenici na vrijeme su uspjeli u svemir odaslati posljednje pripadnike Crogenitorsa u komorama koje bi ih održavale na životu sve dok ne bude pronađeno rješenje za nasilne mutante.
To rješenje ste, naravno, vi. Ipak, kroz igru se nećete probijati sami, već će vam po već provjerenu receptu biti dodijeljen određeni broj heroja koji će se boriti s vama, a istovremeno ćete ih uz sebe moći imati dvojicu. U igri ćete pri kreaciji heroja imati na izbor pet genetskih tipova (umjesto rasa): bio (organski napadi), cyber (robotički napadi), plasma (napadi vatrom i elektricitetom), necro (napadi otrovom), quantum (napadi temeljeni na manipulaciji vremenom i prostorom). Osim genetskih tipova birati ćete i između različitih klasa koje se ne razlikuju od ustaljenih klasa u većini RPG naslova. Tu su klasa sentinel koju odlikuje velika izdržljivost i borba lice u lice, tempest koja je ustvari imidž klasa koju odlikuju napadi iz daljine i mala izdržljivost i klasa ravanger koju odlikuju iznenadni napadi i prikradanje.
Što se tiče upravljanja herojima, imat ćete direktnu kontrolu samo nad jednim herojem, no moći ćete se bez problema prebacivati i u ostalu dvojicu da iskoristite njihove jedinstvene moći, ovisno o potrebi. Maxis tvrdi da će ovaj koncept najbolje funkcionirati u coop-modu za koji tvrde da će biti glavna uzdanica Darksporea.
Maxis uz hrpetinu skillova koje ćete moći razvijati za svakog pojedinog heroja obećava isto toliko itema, tjelesnih nadogradnji, ali i već spomenutu upotrebu alata za modeliranje i nadogradnju heroja. Igrači će također sudjelovati i u izradi protivnika, a najbolji radovi biti će implementirati u igru.
Darkspore, koji bi trebao biti gotov sljedeće godine, zasad izgleda tek poluobećavajuće što nije nužno loša stvar s obzirom na to da je igra tek u prvoj fazi razvoja. Bit će interesantno vidjeti kako će funkcionirati kreiranje i modificiranje heroja, ali i izrada protivnika. No kako će Maxis bez iskustva u ovakvim igrama odraditi priču, tek treba vidjeti, no mi ćemo vas naravno o razvoju redovito informirati. Igra ja zasad najavljena samo za PC.