Nakon ministra obrazovanja Radovana Fuchsa, o problematičnom učeniku u Zagrebu, zbog kojeg je s nastave izostalo 700 djece, oglasila se i bivša ministrica Blaženka Divjak
'Brza reakcija, koordinacija bez fige u džepu i jasna komunikacija - to je moj odgovor. 700 učenika nije u školi, roditelji angažirali odvjetnika, ministar je bijesan, rješenje se ne nazire, a djeca, uključujući i dječaka koji je povod pobuni, su žrtve. Naravno, sada oni koji izbjegavaju odgovornost govore kako zakone treba mijenjati, jer je sustav zakazao. Međutim, sustav su ljudi, koji trebaju preuzimati odgovornost i pravovremeno donositi odluke, a ne čekati da se stvari same od sebe riješe ili da netko drugi umjesto njih odluči', napisala je Divjak na Facebooku.
'To je posebno važno kada se radi o djeci. Ne znam detalje ovog slučaja, ali sigurno je da su sva djeca, uključujući i dječaka s neprimjerenim ponašanjem, sada žrtve toga da nadležni u školi, službama u gradu, agencijama i ministarstvu nisu odmah i odlučno reagirali. Sličnih situacija ima i u drugim školama, ali se rješavaju i ne pušta se da se razbuktaju i da se problem prelije na ulicu. Hipotetski, ako roditelji učenika ne surađuju sa školom, treba se uključiti socijalna služba, jer dijete treba zaštiti. Dijete, kojeg se etiketira kao nasilnika, a ne pomaže mu se, sigurno se neće popraviti. Boli me i razmišljati kako se on sada osjeća', poručila je.
'Nadalje, postoje i timovi za krizne situacije na ministarstvu i osnivačima, koje treba aktivirati čim se vidi da je problem težak. Sada je u ovom konkretnom slučaju teško doći do dobrog rješenja jer se predugo čekalo, pa umjesto da se pitate kako pomoći djeci, morate rješavati i pobunu roditelja koji ukazuju na problem da zaštite svoju djecu, (ne)opravdani interes javnosti i rutinsko skrivanje od odgovornosti svih nadležnih', dodaje.
'Dakle, sad su se svi sjatili u školu, a to je trebalo napraviti prije nekoliko mjeseci, a možda čak i godina. Tu razinu neodgovornosti i guranja problema pod tepih nikakav novi propis neće riješiti. Općenito, potrebna je sustavna edukacija, trenutačna koordinacija i - preuzimanje odgovornosti. U konkretnom slučaju, i malo mira, da bez svjetla reflektora, mogu razgovarati i srediti, što se sada srediti da', zaključuje.