BUZZ

Djed Mraz obišao i virtualni svijet

26.12.2012 u 12:33

Bionic
Reading

U trenutku dok pišem ove retke Djed Mraz i njegova svita odmaraju nakon besane noći u kojoj su obišli zemaljsku kuglu i podijelili na milijarde poklona

Ova godina za djedicu u crvenom bila bi ista kao i proteklih tisuću da nije suvremene tehnologije koja ne samo da je pomogla roditeljima da ga uspješno održavaju na životu, stvarnim, već potvrdila da je riječ o zaista najuspješnijem brandu svih vremena.

Djeda Božićnjaka je Forbes nedavno proglasio najuspješnijim izmišljenim likom svih vremena, a američki Bureau of Labor Statistics izračunao da je samo prošle godine zaradio 133 tisuće dolara. Do tog su podatka došli zbrajanjem honorara koje bi dobio netko tko je zadužen za dizajn i pakiranje igračaka, njihovu distribuciju i odgovaranje na dječja pisma, a zbog toga što nisu uvrstili marketinške ugovore, pravo na iskorištavanje njegovog lika i djela, vjeruje se da bi se ukupna godišnja zarada Djeda Božićnjaka mogla popeti i na nekoliko stotina milijuna dolara.

Snagu njegovog branda, osim kompanija iz potrošačkog sektora, iskorištavaju i tehnološki giganti koji su se bacili na pomaganje Djedu Mrazu u zamjenu za dodatne prihode pod borom. Jedna od takvih je North American Aerospace Defense Command, poznatiji kao NORAD koji je, nakon što gotovo šezdeset godina izvještava o poziciji djedice, ove godine po prvi put lansirao internetsku stranicu na kojoj su se korisnici na potragu mogli baciti uz pomoć Microsoft Bing Maps.

Google je stvar odlučio ne prepustiti slučaju, pa se u akciju lociranja uključio sa svojim Trackerom, ali za razliku od proteklih godina i s novim algoritmom, igricama i opcijom slanja elektroničke pošte. Kako izvještava Mashable, ove je godine posebno zanimljivo područje korespondencije s Djedom Mrazom, pa su se brandovi bacili na kreiranje proizvoda i usluga uz pomoć kojih djeca i njihovi roditelji mogu brzo i sigurno stupiti u kontakt s ekipom sa Sjevernog Pola.

Ako je suditi prema besplatnom PR-u koji je dobio u svjetskim medijima, najbolja aplikacija je Portable North Pole. Za samo tri dolara korisnici su je mogli 'skinuti' na svoja računala i pametne telefone, a potom bi od Djeda Božićnjaka dobili personalizirane videoodgovore sa savjetima ili pohvalama.

Kompanija Pearl.com, ove je godine korisnicima ponudila potpuno besplatnu opciju 'mejlanja' s gospođom i gospodinom Božićnjakom, a gradić Santa Claus u američkoj Indiani već se godinama promovira svojom SantaGoodList.net, internetskom stranicom na kojoj dobra djeca mogu 'četati' s djedovim pomagačima.

S njime se ove godine moglo skajpati, pratiti njegove tvitove, ali i uz pomoć aplikacije, iCaughtSanta instalirati njegov lik na fotografiju vlastitog dnevnog boravka. Ta je fotografija, zajedno s dokaznim materijalom koji se prodavao na Amazonu, sjajan argument kojim su korisnici mogli dječicu uvjeriti kako je Djed zaista stvaran lik.

Te djedičine avanture u virtualnom svijetu, slažu se strani mediji, tek su potvrda da marketinški direktori imaju što naučiti od branda Djeda Božićnjaka koji je prepoznatljiv i drugačiji, dostavlja čistu emociju i iskustvo, ali i koji zna da bez obzira na tradiciju, dugi staž i čvrstu poziciju na tržištu, digitalni svijet mora integrirati u svoju komunikaciju kako bi povećao svoju vrijednost.