Id Software, jedan od najvažnijih razvojnih studija za povijest gaminga u velikim je problemima. Nakon nekoliko godina u produkciji Doom 4 odbačen je i započet ispočetka, a zasad se odustalo i od nasljednika Ragea
Rage se na tržištu pojavio u listopadu 2011. godine. Bio je to prvi projekt Id-a nakon punih šest godina i Dooma 3. Znalo se da je igra prolazila kroz brojne probleme tijekom produkcijskog procesa, no tu je bio i potpuno novi engine koji je iznimno obećavao.
Kako se pokazalo po izlasku igre, John Carmack zaista je napisao vrhunski engine koji je predstavio novinu pod imenom 'megatextures'. Nažalost, igra je popunjena teksturama bizarno niskih razlučivosti čak i na PC platformi, a probleme s učitavanjem tekstura nećemo ni spominjati. Da se razumijemo, Rage je vrlo, vrlo dobar FPS u svakom aspektu, no od Id-a se nakon toliko vremena ipak očekivalo nešto više.
Nekoliko godine prije no što je dovršen i izdan Rage, Id je usporedno započeo rad na novoj igri u Doom franšizi. Tu se pak odvijala jedna totalno čudna situacija u kojoj team zadužen za razvoj Dooma 4 nije predvodio baš nitko i po izlasku Ragea se shvatilo da sve što imaju ne vrijedi ni pišljiva boba. Također, ZeniMax je odlučio otkazati rad na Rageu 2 i smanjiti ambicioznost DLC-a za Rage. Sve snage preusmjerene su na razvoj Dooma 4. Godine rada na toj igri bačene su u smeće i počelo se ispočetka, povjerilo je nekoliko izvora iz Id Softwarea za Kotaku.
Novi početak navodno je bio začinjen hrpom optimizma, no potom su se stvari opet počele raspadati, a neki od najbitnijih ljudi su napustili studio.
ZeniMax je isto tako navodno postavio ultimatum da se Doom 4 na tržištu treba pojaviti tijekom sljedeće godine, no izvori iz Id-a tvrde da će to biti sasvim nemoguće.
Bilo kako bilo, legendarni Id Software očito je u grdnim problemima, a Doom 4 naslov je koji bi mogao odrediti njihovu budućnost tj. hoće li studio nastaviti ili prestati s postojanjem.