BISERI MATURANATA

Dora Krupićeva je 'sponzoruša'

08.06.2009 u 10:55

Bionic
Reading

Pojedini učenici ne znaju voditi svoju misao do kraja i izreći je, teško oblikuju smislene rečenice i povezuju ih u cjelinu, ne razlikuju kad treba koristiti Č i Ć, ije i je, ne barataju s dovoljnom količinom riječi

To je o pismenosti i pisanom izražavanju učenika trećih razreda srednjih škola, koje su pokazali pišući esej, zaključila prof. Marina Čubrić, voditeljica stručne radne skupine za hrvatski jezik na Državnoj maturi, izvještava Večernji list.

Kako to izgleda u praksi, govore sljedeći primjeri. 'Lucić pripada razdoblju romantizma u kojem se dijela vode (na) večinom na ljubav i ljepote prirode, osobe... U njegovo vrijeme najzastupljeniji način pisanja je bio na kajkavskom narjećju, a pogotovo kod lirskih pjesama kojima se on najviše posvetio', napisao je jedan učenik koji je za esej na višoj razini izabrao pjesmu 'Jur ni jedna na svit vila' Hanibala Lucića

U njegovom radu, koji je prof. Marina Čubrić nazvala vrlo lošim, istaknuto je: 'Dakle, tu baš vidimo veliku pozornost pjesnika na rimu pa možemo zaključiti da je bila jako važan segment u nastavljanju pjesme. Djelo je pisano kajkavskim narječjem ito potvrđuje i (samo da) sam naslov djela, pa je u današnje vrijeme malo teže čitljivo te se treba udubiti u njega što je i draž ove pjesme', drži učenik i zaključuje: 'Te govori da bi bio grijeh ne roditi život kakav je on te da se treba pomiriti s njim onakvim kakav zapravo i je.'

Što je pjesnik htio reći, teško je razumljivo. Jedan učenik je Lucića izbacio iz Hvara. 'Pjesnik koji je pisao u 18. st. Izvor teme bila mu je njegova Lika, mjesto na kojem se rodio i odrastao', uvjeren je srednjoškolac. Pišući o Dori (Zlatarevo zlato) jedan učenik usporedio ju je s današnjim 'sponzorušama'.

Dijelovi eseja pokazivali su da njihov autor nije pročitao književno djelo o kojem je pisao, nego da je pročitao samo sažetak koji je dostupan na internetu. Učenici koji su ovo napisali u svojim esejima, hrvatski jezik na nedavno održanoj državnoj maturi polagali su na višoj razini i mogli su birati između Lucićeve pjesme i Balzacova 'Oca Goriota'. Na osnovnoj razini, prema riječima prof. Čubrić, gotovo 80 posto učenika izabralo je turizam, a većina je esej odlično napisala.

Većina svih učenika esej je napisala dobro, mali dio - njih samo osamdesetak - uspio je dobiti svih 40 bodova, a bez bodova su ostali oni diskvalificirani.

Pročitajte i: