Vlasnici i kreativci iz osječkog Dizajn studija MIT bili su nemalo iznenađeni kada su vidjeli izabrano dizajnersko rješenje za novi logo Düsseldorfa, koji će ubuduće služiti za promidžbu, posebice turističku, tog njemačkog grada
Naime, ':D', odnosno dvotočka i slovo D, koji u elektronskoj komunikaciji predstavlja nasmiješeni emotikon ili 'smajlić', istovjetni su grafičkom, odnosno dizajnerskom rješenju koje je MIT proljetos, preko svojeg lega-lega brenda, ponudio za turističku promidžbu grada Dubrovnika, piše Glas Slavonije
"U svibnju smo otvorili lega-lega shop u Dubrovniku, a na niz proizvoda, ponajviše majica, tiskali smo upravo taj :D, i to u crvenoj boji na bijeloj podlozi. Istovjetan dizajn sada je ponudila ugledna američka marketinška agencija BBDO za novi logo Düsseldorfa.
Zanimljivo je što su i oni iskoristili crvene simbole na bijeloj podlozi. Mi smo to učinili jer je crveno-bijela povijesna kombinacija Dubrovnika, a oni su to vjerojatno iskoristili jer je isti slučaj s Düsseldorfom', mišljenja je Boris Matešić, direktor i suvlasnik MIT-a.
Ubrzo nakon objave rezultata i izabranog vizualnog rješenja za novi logo tog njemačkog grada, na internetskim forumima, pa i onima u Njemačkoj, pojavili su se poprilično žestoki komentari, najvjerojatnije hrvatskih forumaša, kako je riječ o plagijatu lega-lega brenda za Dubrovnik. No Matešić smiruje strasti.
'Iskreno, ne vjerujemo da je riječ o plagijatu, iako nam se prvi put do sada dogodilo da se pojavi neko dizajnersko rješenje ovoliko slično našemu. Prvo, ne vjerujemo da bi si tako velika svjetska agencija dopustila da na natječaju, gdje je sudjelovalo čak 66 agencija, ponudi plagijat dizajna jednog malog studija iz Hrvatske.
Uz to, i jedni i drugi smo zapravo, s očito istim ciljem promocije ta dva grada u jednom pozitivnom, vedrom smislu, samo primijenili jedan prilično raširen simbol nasmiješenog 'emotikona' koji dnevno u komunikaciji koriste milijarde ljudi.
Danas-sutra, isto bi netko mogao napraviti u Doboju, Dublinu ili nekom trećem svjetskom gradu koji počinje sa D', dodaje. No priznaje kako su ga već kontaktirali njemački novinari.
'Vidjeli su komentare na forumima pa su nas pitali jesmo li zaštitili svoj simbol. Nismo, a ne znam ni je li BBDO. Svakako ćemo ih kontaktirati i vidjeti što dalje. Možda će oni morati povući svoje rješenje, možda mi, a možda se uspijemo nešto dogovoriti', zaključio je Matešić.