MUP je odlučilo zakonski regulirati prometovanje električnih romobila i sličnih proizvoda na električni pogon koji su na tržištu. U javnu raspravu Ministarstvo je uputilo “Obrazac prethodne procjene za nacrt prijedloga Zakona o izmjenama i dopunama zakona o sigurnosti prometa na cestama”
U njemu se navodi da je u slučaju prometovanja električnih romobila i sličnih uređaja na električni pogon u praksi “uočeno nepostojanje mogućnosti izricanja prekršajnih sankcija”.
Postojeći Zakon o sigurnosti cestovnog prometa donesen je prije malo više od godinu dana, ali iako su na gradskim prometnicama već tada bile tisuće romobila i drugih prometala na električni pogon, novim zakonom nije reguliran status tih malih vozila, koja mogu razviti brzinu veću i od 30 kilometara na sat, javlja Jutarnji list.
U međuvremenu se na ulicama pojavila nova generacija e-romobila koji razvijaju brzinu i do 70 kilometara na sat. Oni bi se, prema sadašnjim odredbama, morali kretati samo prostorima namijenjenim pješacima. Naime, u MUP-u su prije godinu dana objašnjavali da se e-romobili moraju kretati površinama kojima se kreću i pješaci, a njihovi vozači imaju dužnosti i obveze pješaka. Tada su tvrdili da ne raspolažu podacima o sudjelovanju vozača električnih romobila u prometnim prekršajima i nesrećama te da njihov status neće posebno regulirati u novom zakonu.
Za razliku od velikog broja europskih država, Hrvatska je tada propustila priliku zakonski regulirati to pitanje. Primjerice, Njemačka, Francuska, Španjolska i Danska maksimalnu su brzinu e-romobila ograničile na 20 kilometara na sat. U nekim zemljama njima mogu upravljati samo osobe starije od 14 godina i ne smiju se koristiti na pješačkim stazama.
Kako će se zakonski regulirati korištenje ovih električnih prometnih vozila, znat će se kad bude predstavljen prijedlog izmjene zakona.
U obrascu prethodne procjene također se navodi kako se izmjenama zakona želi izmijeniti sadašnja odredba Zakona prema kojoj su liječnici dužni upućivati vozače na izvanredne liječničke preglede jer je time, kako se navodi, “došlo do povećanja troškova, kako vozača tako i mjesno nadležnih policijskih uprava i postaja”.
Izmjenom Zakona predložit će se i sankcioniranje vozača koji se besplatno parkiraju na mjestima namijenjenim samo za punjenje električnih vozila. Uz to, zakonski će se regulirati ograničenje korištenja vozačke dozvole za vozače kojima je taj dokument izdan u nekoj stranoj zemlji, a prikupe propisan broj negativnih prekršajnih bodova, kao i vozaču kojem je vozačka dozvola izdana u Hrvatskoj.