Nova dionica riječke obilaznice od Sv. Kuzma do Križišća, dugačka oko 10 kilometara, danas u 15 sati bit će otvorena za promet pod posebnim prometnim režimom, a očekuje se da će prometno rasteretiti dio jadranske magistrale, posebice u turističkoj sezoni.
Od investitora gradnje Hrvatskih cesta doznaje se da će dionica biti otvorena nakon što je Povjerenstvo za sigurnost prometa utvrdilo da je cesta, iako nije potpuno dovršena, sigurna za promet.
Po podacima iz Hrvatskih cesta, dio dionice od Sv. Kuzma do Hreljina posve je završen, odnosno izgrađena su sva četiri prometna traka, po dva u svakom smjeru, dok su na dijelu dionice od Hreljina do Križišća, tj. Šmrike, dugačkom oko 2,5 kilometra izgrađene samo dvije trake u smjeru juga.
Završetak svih radova i svih prometnih traka očekuje se do 1. studenoga ove godine.
Povjerenstvo je odlučilo da će se prometovati cijelom dionicom novoizgrađene ceste na dvije prometne trake iz smjera Rijeke prema Krku i Splitu.
U suprotnom smjeru, vozila iz smjera Crikvenice ili Krčkog mosta, koja idu prema Zagrebu i Rijeci prometovat će obilaznom državnom cestom do čvora Hreljin gdje će ulaziti na novoizgrađenu cestu te se dalje kretati prema Svetom Kuzmu, čvoru Draga, cesti D-404 (koja spaja istočni dio riječke luke i obilaznicu) ili Orehovici.
Promet iz Krka prema Rijeci, Austriji, Italiji ili Sloveniji koristit će i dalje stari režim prometa, kroz Kraljevicu i Bakar do Sv. Kuzma, navode iz Hrvatskih cesta.
Na zadnjih 800 metara ceste iz smjera Sv. Kuzma prema Križišću promet će se odvijati samo na dvije južne trake.
Iz Hrvatskih cesta još su naveli da je komisija tehničkog pregleda, koji je počeo 12. srpnja 2013., zaključila da su svi radovi napravljeni sukladno projektnoj dokumentaciji, osim od čvora Križišće do spoja sa državnom cestom D8 (jadranskom magistralom) prema Krku. Na tom dijelu određeni su nedostaci koje Hrvatske ceste moraju ukloniti u roku od 90 dana.
Radovi na dionici od Sv. Kuzma do Križišća, odnosno na dijelu gradilišta vijadukta Križišće, bili su nekoliko mjeseci obustavljeni, a zatim nastavljeni sredinom ožujka ove godine.
Naime, nakon više produljenja rokova izgradnje, izvođač dijela radova, splitski Konstruktor dospio je u financijske teškoće. U posao je potom uveden Viadukt, ali je Konstruktor bio blokirao gradilište. Problem nastavka radova riješen je nakon što su se tvrtke unutar poslovne udruge koju čine tvrtke Viadukt i Konstruktor inženjering, dogovorile o nastavku radova.
Uz to, problema je bilo i s Dalekovodom zbog blokade te tvrtke, a i vremenske su nepogode onemogućile predviđeno odvijanje radova, tj. radove prema dinamičkom planu, napominju iz Hrvatskih cesta.